جذب ۱۰۰درصدی اعتبار تبصره ۱۸ توسط بانک کشاورزی برای تامین مالی طرح های اشتغالزا

بانک کشاورزی  با جذب ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیصی « بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۱۴۰۰»  به تعهدات خود در زمینه تامین مالی طرح های اشتغالزا در بخش کشاورزی و صنایع وابسته موضوع این قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی عمل کرد. به گزارش رصد روز به نقل...

بانک کشاورزی  با جذب ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیصی « بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۱۴۰۰»  به تعهدات خود در زمینه تامین مالی طرح های اشتغالزا در بخش کشاورزی و صنایع وابسته موضوع این قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی عمل کرد.

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، بر اساس این قرارداد مبلغ ۴۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال خالص سهم دولت (وزارت جهاد کشاورزی) به انضمام دو برابر این میزان به مبلغ ۸۶ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال سهم بانک  از محل منابع داخلی تلفیق و جمعا ۱۲۹ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات « بند الف تبصره ۱۸» تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۱ به ۶۵۸۴ نفر معرفی شدگان وزارت جهاد کشاورزی تعهد و پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی به منظور جذب بهینه اعتبارات تخصیصی دولت در این قرارداد، مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار مازاد بر تعهدات خود برای حمایت از طرح های اشتغالزا پرداخت کرده است که با احتساب این مبلغ، در مجموع ۱۳۶ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال تسهیلات در قالب این بند از قانون بودجه به کشاورزان، دامداران و صاحبان صنایع پرداخت شده است.

این گزارش می افزاید: تسهیلات تامین مالی طرح های اشتغالزا از محل « بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۱۴۰۰» با نرخ سود ۱۰ تا ۱۴ درصد و بازپرداخت یک تا هفت ساله با توجه به نوع طرح پیشنهادی، به معرفی شدگان وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شده است.

مطالب مرتبط