جزئیات بورس امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۰ / شستا درجا زد

جزئیات بورس امروز 20 تیر 1400 نشان می دهد که تأثیر دو نماد از گروه فلزات تأثیر بسیار زیادی بر رشد 14 هزار و 541 واحدی بورس داشت.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، جزئیات بورس امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۰ نشان می دهد که تأثیر دو نماد از گروه فلزات تأثیر بسیار زیادی بر رشد ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحدی بورس داشت. امروز در شرایطی شاخص مثبت بود که دو نماد فولاد و فملی هرکدام به ترتیب با اثرگذاری ۲ هزار و ۷۰ و هزار و ۱۱۰ واحدی در رشد شاخص بورس نقش بسیار پر رنگی داشتند.

 

جزئیات بورس امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۰

 

شاخص هم وزن در بازار امروز ۵ هزار و ۱۱۹ واحد رشد کرد. و در بین نمادهای تأثیرگذار در کنار فولاد و فملی نماد کگل نیز دیده می شود که تأثیر ۸۵۰ واحدی بر روی رشد شاخص ایفا کرد. اما در روزیکه شاخص روند خوبی را پشت سر گذاشت نماد شستا در قیمت پایانی ۱۲ هزار و ۹۴۰ ریال متوقف شد که ۲۳۰ ریال نسبت به روز قبل کاهش داشت و با منفی ۱.۷۵ درصد به کار خود پایان داد. حقوقی های این نماد ۶.۲ برگه سهم فروختند که معادل ۱۳ میلیون و ۳۹۱ هزار سهم بود و در طرف دیگر نیز ۲۳ درصد سهم توسط حقوقی های این نماد خریداری شد که معادل ۴۹ میلیون و ۵۴۵ هزار سهم بود.

رفتار حقیقی های شستا اما کمی نگرانی ایجاد کرد زیرا کفه ترازو برای این فروشنده حقیقی سنگین بود و ۲۰۱ میلیون و ۵۱۳ هزار سهم توسط آنها فروخته شد و در طرف دیگر ۱۶۵ میلیون و ۳۵۹ هزار سهم به سبد این سهامداران اضافه شد. با این حساب شستا روی روند امروز شاخص اثرگذاری منفی ۸۲۴ واحدی داشت.

شبدیس ، شپنا و جم از دیگر نمادهای اثرگذار در شاخص بودند. در لیست نمادهای پر تراکنش امروز ولکار در صدر دیده می شود و پس از آن شستا ، ومدیر ، برکت ، فملی ، خودرو و شپنا قرار گرفتند.

مارون و کگهر در بازار فرابورس در رده های اول و دوم اثرگذاری بودند که به ترتیب تأثیر ۱۱۰ و ۲۷ واحدی در رشد فرابورس داشتند. لطیف نیز که امروز با مثبت ۵ به کار خود پایان داد پر تراکنش ترین نماد این بازار با ۶۶ هزار و ۱۷۰ معامله بود. حقوقی های این نماد امروز ۵۳ درصد سهم فروختند.

مطالب مرتبط