جزئیات بورس امروز ۸ تیر ۱۴۰۰/ روز پر نوسان بورس ایران

شاخص کل بورس امروز روندی پرنوسان داشت؛ به طوری که در ساعات میانی معاملات تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد صعود کرد، اما ناگهان روندی نزولی به خود گرفت و به یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسید. اما در نهایت روی رقم یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحد ایستاد.

به گزارش رصد روز، در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از رشد چهار هزار و ۷۲۷واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۸هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۰۷درصدی مواجه شد.

در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال انجام شد.

گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گلگهر و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۱۶۴ واحد افزایش در رقم ۱۷ هزار و ۹۶۴ واحد ایستاد.

معامله گران این بازار ۳۵۱ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال انجام دادند.

پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

آخرین قیمت ۱۲۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۷۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

TSR Watermark - 41

حقیقی‌ها امروز بیش از ۴۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «ومدیر»، «برکت»، «شستا»، «خساپا»، «شپنا»، «خودرو» و «غکورش» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «لطیف»، «چخزر»، «فتوسا»، «رافزا»، «آریا»، «کزغال» و «ذوب» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۹۴۵میلیارد تومان رسید.

TSR Watermark - 40

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار