جزئیات سفرهای نوروزی در ۱۷ روز گذشته

به گزارش رصد روز، آخرین وضعیت سفرهای نوروزی مردم در ۱۷ روز گذشته نشان می‌دهد که به طور متوسط روزانه دو میلیون و ۲۰۲ هزار تردد برون شهری در جاده‌های کشور انجام شده که افزایش چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است.  بر اساس تازه‌ترین آماره...

به گزارش رصد روز، آخرین وضعیت سفرهای نوروزی مردم در ۱۷ روز گذشته نشان می‌دهد که به طور متوسط روزانه دو میلیون و ۲۰۲ هزار تردد برون شهری در جاده‌های کشور انجام شده که افزایش چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

 بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده مرکز مدیریت راه‌های کشور، در سفرهای نوروزی مردم از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین امسال) به طور متوسط دو میلیون و ۳۲۹ هزار و ۶۱۶ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف تردد کرده‌اند که مجموع ترددهای بین‌استانی در ۱۷ روز گذشته به حدود ۳۷ میلیون دستگاه وسیله نقلیه مختلف می‌رسد که از این تعداد بالغ بر ۹۵ درصد آن مربوط به خودروهای شخصی است.

جزییات سفرهای نوروزی در آخرین روزهای تعطیلات

این آمار در قیاس با مدت مشابه در نوروز سال گذشته ۴۹درصد افزایش یافته و ۱۷۴ درصد در مقایسه با نوروز سال ۱۳۹۹ و ۹ درصد نسبت به همین ایام نوروز در سال ۱۳۹۸ بیشتر شده است که البته رشد عجیب و قریب این آمار در قیاس با نوروز دو سال گذشته به دلیل لغو شدن حجم بسیار زیادی از سفرهای نوروزی مردم ناشی از آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران بود.

البته بیشترین تردد بین استانی در سفر های نوروزی امسال مربوط به پنجم فروردین ماه بود که به بیش از دو میلیون و ۶۴۶  هزار و ۱۰۰ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف رسید.

جزییات سفرهای نوروزی در آخرین روزهای تعطیلات

براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تقریبا ۱۱ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۸۰۰ پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری رویت شدند که از این تعداد حدود ۱۱ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۶۰۰ پلاک مربوط به وسائل نقلیه شخصی بوده است.

تهران و البرز نیز  در این میان همچنان با سهمی حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار پلاک رتبه نخست را دارند و استان‌های خراسان رضوی، فارس، مازندران و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

جزییات سفرهای نوروزی در آخرین روزهای تعطیلات

همچنین تغییرات تردد استانی در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که همه استان‌ها با افزایش ترددهای بین‌استانی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته مواجه شدند. خوزستان، بوشهر، اصفهان، خراسان رضوی و هرمزگان به ترتیب با ۱۶۵ درصد، ۱۱۱ درصد، ۷۶ درصد، ۷۴ درصد و ۷۰ درصد بیشترین افزایش را در ترددهای بین‌استانی تجربه کردند. همچنین بالاترین آمار تخلیه خودروها مربوط به استان تهران و البرز و بیشترین آمار انباشت خودروها مربوط به استان‌های گیلان و مازندران بوده است و پس از این استان‌های شمالی خوزستان و بوشهر هم به جمع میزبان‌های برتر نوروزی پیوستند.

جزییات سفرهای نوروزی در آخرین روزهای تعطیلات

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار