جزئیات مراسم توپ طلای ۲۰۲۱ / لئونل مسی برترین بازیکن جهان شد

مراسم برترین های سال ۲۰۲۱ دنیای فوتبال در کشور فرانسه مثل هر سال با حواشی فراوانی همراه بود.

به گزارش رصد روز، مراسم برترین های سال ۲۰۲۱ دنیای فوتبال در کشور فرانسه مثل هر سال با حواشی فراوانی همراه بود.پنجاه و ششمین مراسم Ballon dor شب گذشته برگزار شد و جوایز برترین های دنیای فوتبال توسط مجله فرانس فوتبال اهدا شد. سال گذشته برای اولین بار در تاریخ این جایزه، به دلیل ویروس کرونا مراسم توپ طلا برگزار نشد و پس از یک سال وقفه، این جایزه بازهم به لیونل مسی رسید که در آخرین دوره برگزاری هم چنین افتخاری را کسب کرده بود.

حالا فوق ستاره آرژاتینی با کسب ۷ توپ طلا، یک رکورد جاودانه از خود به جای گذاشته و بعید به نظر می رسد به این زودی کسی بتواند به دستاورد او حتی نزدیک شود. هرچند که برخی این عنوان را لایق روبرت لواندوفسکی می دانستند؛ ماشین گلزنی لهستانی بایرن مونیخ که فرم بی نظیری در دو فصل اخیر داشته و اگر مراسم سال گذشته هم لغو نمی شد، به دلیل دستاوردهای فردی و تیمی شانس نخست کسب این عنوان بود. به هرحال این فرضیه که قطعا دلایل تبلیغاتی و نفوذ افراد قدرتمند در اهدای این جایزه نقش دارند، بار دیگر مطرح شد و دلیل آن هم حضور مسی در پاری سن ژرمن یعنی تیمی از شهری که مراسم در آن برگزار می شود، بوده است. به هر تقدیر با همه درستی یا غلط بودن این انتخاب، مسی یک بار دیگر به عنوان برترین بازیکن دنیا شناخته شد. آن هم در مراسمی که مثل هرسال جذابیت های خاص خودش را داشت.

جوایز ویژه

جوایز ویژه 1جوایز ویژه2جوایز ویژه 3

برای اولین بار در تاریخ مراسم توپ طلا، دو جایزه به جوایز دیگر اضافه شد؛ البته منهای ساعت طلای ۱۸ عیار سوئیسی که به برنده توپ طلا رسید. عنوان برترین تیم سال که به چلسی رسید و عنوان برترین مهاجم سال که مطابق انتظار لواندوفسکی آن را تصاحب کرد. الکسیا پوتیاس بازیکن تیم فوتبال بانوان بارسلونا عنوان برترین بانوی فوتبالیست سال را به خود اختصاص داد، جایزه برترین دروازه بان جهان ملقب به یاشین به جیانلوییجی دوناروما سنگربان ایتالیایی پاری سن ژرمن رسید و جایزه کوپا که به برترین بازیکن جوان فصل اهدا می شود هم سهم پدری هافبک بارسلونا بود. هرچند که خب در این جوایز هم مانند جایزه اصلی، مناقشات زیادی به وجود آمد. از انتخاب دوناروما که اکنون در پی اس جی نیمکت نشین است تا انتخاب پدری که همگی رنگ و بوی تبلیغات به خود گرفته بود.

واکنش دو فینالیست

واکنش دو فینالیست

لیونل مسی با ۶۱۳ امتیاز بالاتر از روبرت لواندوفسکی با ۵۸۰ امتیاز عنوان برترین بازیکن جهان را به خود اختصاص داد. مسی در سال ۲۰۲۱ ۵۶ بازی انجام داد، ۴۱ گل و ۱۷ پاس گل ثبت کرد، جام حذفی اسپانیا و کوپا آمه ریکا را فتح کرد و ضمن آقای گلی و کسب عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت، آقای گل و پاس گل لالیگا هم شد. از طرفی لوا هم در ۵۴ بازی، آمار وحشتناک ۶۴ گل زده و ۱۰ پاس گل را به جای گذاشت و ۴ جام هم با بایرن مونیخ فتح کرد. پس از این دو نفر هم جورجینیو که با چلسی و تیم ملی ایتالیا قهرمان اروپا شد، با فاصله ای معنا دار قرار گرفت. همچنین برای اولین بار از سال ۲۰۱۰، خبری از کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی و برنده پنج توپ طلا در میان سه نفر نهایی نبود چراکه CR۷ پس از کریم بنزما و انگولو کانته در رده ششم قرار گرفت.

مسی در بخشی از سخنرانی خود هنگام دریافت جایزه گفت:” می خواهم اسم روبرت را بیاورم، رقابت با او برای من یک افتخار واقعی بود. به نظرم فرانس فوتبال باید توپ طلای سال ۲۰۲۰ ات را به تو اهدا می کرد، شایسته آن بودی.”

همچنین پس از مراسم نیز لواندوفسکی در توئیتی کسب این جایزه را به مسی تبریک گفت:”  به لیونل مسی و الکسیا پوتیاس، برندگان توپ طلا و همچنین تمامی نامزدها تبریک می گویم. برنده جایزه بهترین مهاجم سال شدم و هیچ بازیکنی بدون حمایت قوی ترین تیم و هواداران وفادار نمی تواند هیچ جایزه فردی ببرد. از شما بابت حمایت تان متشکرم.”

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار