حجت‌الله عبدالملکی: نگران معیشت مردم هستیم

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی گفت: به‌شدت نگران معیشت مردم هستیم، برای افرادی که در شرایط کرونایی بیکار شده‌اند برنامه داریم تا خسارت‌های آن‌ها را جبران شود. گام های اساسی در حوزه درمان و اشتغال برداشته می شود

به گزارش رصد روز، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ،حجت‌الله عبدالملکی گفت: به‌شدت نگران معیشت مردم هستیم، برای افرادی که در شرایط کرونایی بیکار شده‌اند برنامه داریم تا خسارت‌های آن‌ها را جبران شود.

حجت‌الله عبدالملکی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: پالایش مدیران و ارتقای مدیران کارآمد ازجمله برنامه‌های این وزارتخانه در طول ماه‌های آینده است.

  بیش از ۹۰ هزار تعاونی در کشور فعال هستند  

وی بابیان اینکه ۲۲۰ هزار تعاونی در کشور ثبت‌شده است، افزود: بیش از ۹۰ هزار تعاونی هم‌اکنون فعال هستند که برنامه‌های مفصلی نیز برای این تعاونی‌ها پیش‌بینی‌شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ شرکت کوچک و بزرگ زیرمجموعه این وزارتخانه فعالیت می‌کنند و ارتقاء و کمک به بهبود فعالیت آن‌ها می‌تواند گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

 عبدالملکی تصریح کرد: سامانه جامع رفاه ایرانیان راه‌اندازی شده‌ که البته ناقص است که در صورت تکمیل نهایی می‌تواند اطلاعات خوبی به مدیران بدهد و کمک‌ها و خدمت‌رسانی را هدفمند کند.

وی با اشاره به مشکلات کشور افزود: ناکارآمدی نتیجه انتصاب‌های رانتی در سال‌های اخیر بوده است، در سال‌های اخیر انتصاب‌های رانتی زیادی در مجموعه این وزارتخانه شکل‌گرفته که سبب بروز بسیاری از تصمیمات نابجا شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به‌شدت نگران معیشت مردم هستیم و برای افرادی که در شرایط کرولایی بیکار شده‌اند برنامه داریم تا خسارت‌های آن‌ها را جبران شود.

وی افزایش ظرفیت‌های اشتغال را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: در کشور پنج میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار وجود دارد که ایجاد کار برای این افراد از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه است.

  گام های اساسی در حوزه درمان و اشتغال برداشته می شود  

عبدالملکی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان، بازنشستگی، اشتغال و افراد آسیب‌دیده در کشور که زیر نظر مجموعه‌های این وزارتخانه هستند گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین پیش‌ازاین دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران دیدار و گفت‌وگو و از مرکز واکسیناسیون اهالی صنعت در شهرک شکوهیه قم بازدید کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار