حراج بزرگ صندلی ۳ دانشگاه معروف دولتی

به گزارش رصد روز، دانشگاه‌های دولتی چند سالی است که خیز بلندی برای جذب دانشجوی شهریه‌پرداز از طریق پذیرش آنها در پردیس‌های خودگردان خود برداشته‌اند. پردیس‌هایی که نام دانشگاه‌های مطرح کشور را یدک می‌کشند و همین مساله، بستر خوبی برای حرکت ...

به گزارش رصد روز، دانشگاه‌های دولتی چند سالی است که خیز بلندی برای جذب دانشجوی شهریه‌پرداز از طریق پذیرش آنها در پردیس‌های خودگردان خود برداشته‌اند. پردیس‌هایی که نام دانشگاه‌های مطرح کشور را یدک می‌کشند و همین مساله، بستر خوبی برای حرکت به‌سوی جذب دانشجویانی است که برای فارغ‌التحصیل شدن‌شان از معروف‌ترین دانشگاه‌ها حاضر می‌شوند شهریه‌های بالایی را بپردازند.

امسال دانشگاه‌هایی مانند امیرکبیر و صنعتی‌شریف بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از کل ظرفیت خود را به دانشجویان شهریه‌پرداز اختصاص داده‌اند.

۱۴ درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه شریف به پردیس خودگردان آن اختصاص یافته است. پردیس خودگردان این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته کنکور پارسال ۱۱۰ نفر پذیرش داشت که امسال با افزایش ۲۵ درصدی مواجه شده است.

دانشگاه امیرکبیر ۲۳ درصد از کل پذیرش خود را به پردیس اختصاص داده. ظرفیت کل پذیرش دانشگاه امیرکبیر هزار و ۲۴۵ نفر است که در سال ۱۴۰۲، ۲۹۰ نفر از این میزان به پردیس دانشگاه می‌روند. ظرفیت پذیرش پردیس این دانشگاه با رشد ۳ درصدی نسبت به سال پیش همراه بوده است.

دانشگاه تهران امسال برای پردیس کیش خود ۲۰۰ ظرفیت در نظر گرفته است که در چهار رشته مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری و مهندسی طراحی صنعتی پذیرش می‌شوند. این جمعیت ۲۷ درصد کل پذیرش فنی مهندسی دانشگاه تهران را شامل می‌شود.

منبع: فرهیختگان آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار