حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی منتفی شد

دبیرکل حزب هدا در رابطه با اینکه آیا برای مصداق کاندیداتوری افرادی، چون لاریجانی در نهاد اجماع‌ساز بحث شده است، گفت: ما بار‌ها گفتیم که راهبرد اصلی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ صرفاً معرفی کاندیدای اصلاح طلب است.

به گزارش رصد روز، احمد شریف، دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو جبهه اصلاح طلبان ایران (نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان) با اشاره به اولین جلسه نهاد اجماع ساز، گفت: امروز بعد از ظهر اولین جلسه نهاد اجماع ساز برگزار شد که در ابتدا یک کارگروه برای تدوین آیین نامه تعیین شد و انتخاب رئیس و هیئت رئیسه به جلسات آینده موکول شد.

شریف در رابطه با عدم حضور اشخاص مطرحی همچون عارف، اظهار کرد: ما اسامی شخصیت‌هایی همچون آقایان عارف، پزشکیان، رهامی و سایر افرادی که مطرح هستند را عنوان کردیم، اما به خاطر اینکه این افراد در معرض کاندیداتوری هستند از این اشخاص دعوت به عمل نیامد تا شائبه‌ی ایجاد نشود.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با اشاره به اینکه «سامانه سرا» برای انتخابات مجلس شورای اسلامی طراحی شد، اذعان کرد: این سامانه، یک سامانه رای گیری اصلاح طلبان بود که قرار بود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی راه اندازی شود، ولی با اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد و منجر به رد صلاحیت اکثر کاندیدا‌های اصلاح طلبان شد، این سامانه نیمه کاره ماند و به بهره برداری نرسید.

وی ادامه داد: قرار بود با این سامانه بدنه اصلاح طلب هم در تصمیم گیری‌ها مشارکت داده بشوند.

شریف در پاسخ به این سوال که آیا این سامانه برای انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های سال ۱۴۰۰ قابلیت استفاده دارد یا خیر، گفت: باید تغییراتی در آن ایجاد شود تا از قابلیت‌های این سامانه در بستر فضای مجازی برای نوعی اجماع سازی استفاده کرد.

 

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در رابطه با اینکه آیا برای مصداق کاندیداتوری در خصوص آقای لاریجانی بحثی شده یا قرار است در آینده مطرح شود، بیان کرد: ما بار‌ها گفتیم که راهبرد اصلی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ صرفا کاندیدای اصلاح طلب است؛ آقای لاریجانی متعلق به اردوگاه اصلاح طلبان نیست که در رابطه با ایشان بحثی داشته باشیم.

وی افزود: در رابطه با مصادیق کاندیداتوری تا به الان هیچ صحبتی نشده و اگر این اتفاق بیفتد راهبرد اصلی، اصلاح طلب بودن کاندیدای مطرح شده است؛ کاندیدای اصلاح طلبان خط مشی، تفکر و گفتمان اصلاح طلبی را باید پیگیری کند.

شریف در پایان گفت: با این تفاسیر حمایت از آقای لاریجانی که یک شخصیت اصولگرا محسوب می‌شود و همه به این امر اذعان دارند، منتفی است.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

اقتصاد ۲۴

مطالب مرتبط