خامه صبحانه گران شد

سریال گرانی قیمت‌ها در بازار وارد مرحله جدیدی شد. این بار در سبد مواد غذایی نوبت گرانی خامه بود. از قرار معلوم شماری از تولیدکنندگان خامه نسبت به افزایش بهای این محصول اقدام کرده اند.

به گزارش رصد روز، در ادامه سریال گرانی لبنیات، خامه صبحانه بعضی از برند‌های معروف به تازگی ۵۰۰ تومان گران شده است.

خامه صبحانه ۱۰۰ گرمی پاک که تا پیش از این با قیمت ۵ هزار تومان فروخته می‌شد به تازگی ۵ هزار و ۵۰۰ تومان شده و به‌نظر می‌رسد این تغییر قیمت آغازی باشد برای تغییر قیمت محصولات شرکت‌های دیگر لبنی.

البته این قیمت مختص به پاک نیست و هم‌اکنون خامه ساده طراوت هم با همین قیمت به فروش می‌رسد، ولی در دیگر برند‌های معروف قیمت خامه‌های ۱۰۰ گرمی هنوز ۵ هزار تومان است. خامه‌های عسلی و شکلاتی معمولا از انواع ساده گران‌تر هستند، ولی بعضی از شرکت‌ها ازجمله دامداران و پاکبان این نوع خامه را هنوز هم با قیمت ۵ هزار تومان عرضه می‌کنند.

قیمت پاکت‌های بزرگ‌تر خامه که اغلب ۲۰۰ گرمی هستند نیز بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان متغیر است. خامه ۲۰۰ گرمی پاک و دومینو در بین محصولات مشابه بالاترین قیمت را دارند و ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسند.

خامه کم‌چرب دامداران هم با همین قیمت به بازار عرضه شده است. محصولات لبنی طی یک‌سال اخیر درصد بالایی از رشد قیمت را تجربه کرده‌اند.

خامه گران شد

 همشهری آنلاین

مطالب مرتبط