خبر خوش به بازنشستگان و کارکنان دولت

افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد که بر این اساس این افراد باید منتظر افزایش 20 درصدی حقوق خود باشند.

به گزارش رصد روز، سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه‌ای ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ را برای اعمال در احکام کارگزینی کارمندان به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه که دیروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ابلاغ شد، افزایش حقوق کارکنان دولت از ابتدای فروردین‌ در احکام کارگزینی کارکنان دولت اعمال می‌شود.

ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات برای امسال ۶۸ هزار و ۷۶۶ ریال تعیین می‌شود. همچنین ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، مصوب سال ۱۳۷۰، میزان ۴ هزار و ۸۲۹ ریال تعیین شده است.

افزایش ضریب حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان‌های موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۳ به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ تعیین شده است.

رشد حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های کارکنان تابع قانون کار در دستگاه‌های اجرایی، تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود.

حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری) به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد. حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی با اعمال مبلغ موضوع جزء ۲ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری و متناسب با سنوات خدمت قابل قبول ۳۰ سال، از ۹ میلیون تومان کمتر نخواهد بود.

با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، ۸ فروردین‌ماه به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت.

در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.

باید در نظر داشت که امتیاز حاصل از نتایج ارزشیابی عوامل مذکور در این فصل ضرب در ضریب ریالی، مبنای تعیین حقوق ومزایای کارمندان قرار می‌گیرد و برای بازنشستگان و موظفین یا مستمری بگیران نیز به همین میزان تعیین می‌شود.

ضریب ریالی مذکور در این ماده باتوجه به شاخص هزینه زندگی در لایحه بودجه سالانه پیش بینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد.

کلیه مشاغل مشمول این قانون براساس عواملی نظیر اهمیت و پیچیدگی وظایف و مسئولیت‌ها، سطح تخصص و مهارت‌های مورد نیاز به یکی از طبقات جدول یا جداول حق شغل اختصاص می یابند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط