خرید خودرو آسان شد

به گزارش رصد روز، تعداد بانک هایی که متقاضیان خودروهای وارداتی می توانند برای افتتاح حساب وکالتی به آنها مراجعه کنند افزایش یافت. براساس اخبار منتشر شده با هماهنگی که میان صمت و سیستم بانکی برقرار شد تعداد بانک های یاد شده به ۲۲ بانک افزا...

به گزارش رصد روز، تعداد بانک هایی که متقاضیان خودروهای وارداتی می توانند برای افتتاح حساب وکالتی به آنها مراجعه کنند افزایش یافت. براساس اخبار منتشر شده با هماهنگی که میان صمت و سیستم بانکی برقرار شد تعداد بانک های یاد شده به ۲۲ بانک افزایش یافت.

پیش تر زمانی که متقاضیان خودرو ملزم به افتتاح حساب وکالتی برای خرید از مسیر بورس کالا و همچنین شرکت در طرح های فروش شرکت های خودروساز شدند تنها پنج بانک تجارت، ملت، صادرات، ملی و قرض الحسنه مهر ایران این امکان را در اختیار متقاضیان خودرو قرار می دادند تا اقدام به افتتاح حساب وکالتی کنند.

با توجه به مبالغ بلوکه شده در حساب های بانکی برای خودروهای عرضه شده در بورس کالا و طرح های فروش خودروسازان، بانک ها چندان مایل نبودند تا خود را درگیر بروکراسی افتتاح حساب برای متقاضیان خودرو کنند.

اما بحث نام نویسی برای خودروهای وارداتی داستان دیگری بود. دستورالعمل ثبت نام برای محصولات برندهای جهانی خودروساز نشان می دهد متقاضیان باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود مسدود کنند و این مبلغ باید تا زمان اینکه متقاضی امکان خرید خودرو را به دست می آورد در حساب دست نخورده باقی بماند. درست است که افزایش تعداد بانک ها به نوعی به نفع مشتریان است و آنها می توانند به راحتی اقدام به افتتاح حساب کرده و خودرو خریداری کنند اما فراموش نکنیم در این شرایط که جمع آوری منابع مالی از دست مشتریان برای بانک ها کار دشواری شده است افتتاح هر حساب بانکی برای خودروهای وارداتی با مبلغ  ۵۰۰ میلیون تومان بانک ها را وسوسه کرد تا با رایزنی با مدیران صمت بتوانند جواز افتتاح حساب برای متقاضیان خودروهای وارداتی را کسب کنند.

اسامی بانک عبارتند از  تجارت، ملت، صادرات، ملی، قرض‌الحسنه مهر ایران، سپه، کشاورزی، صنعت و معدن، رفاه، توسعه تعاون، اقتصاد نوین، آینده، پارسیان، پست بانک، دی، رسالت، رفاه کارگران، سرمایه، سینا، شهر، کارآفرین، مسکن و موسسه اعتباری ملل.

به نظر می رسد این بانک ها برای خودروهای داخلی که در طرح های فروش خودروسازان و بورس کالا نیز عرضه شوند به تدریج قابلیت افتتاح حساب را ایجاد کنند و محدود به خودروهای وارداتی نباشند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار