خطر وقوع سیلاب در استان تهران

درجاتی درباره آخرین وضعیت جوی و احتمال وقوع سیلاب در استان تهران توضیحاتی داد.

به گزارش رصد روز ، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی ظرف روز‌های گذشته احتمال سیلاب در استان تهران را اعلام کرده است، گفت: ما به سازمان‌های دولتی، ادارات، سازمان‌های ذیربط و شهرداری‌های استان و شهر تهران در این خصوص بخشنامه‌های لازم را ابلاغ کرده ایم.

وی ادامه داد: اقدامات لازم با تولیت استانداری در سطح استان، تولیت فرمانداری‌ها در سطح شهرستان‌ها و تولیت معاون خدمات شهری شهرداری تهران در سطح مناطق ۲۲ گانه در حال انجام و مدیریت است همچنین تاکنون موردی در خصوص مشکلات ناشی از سیلاب‌ها گزارش نشده است.

درجاتی افزود: تقاضا داریم با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد مردم در نقاطی که کانال، رود دره، مسیل و دریاچه‌های سدها، وجود دارد به هیچ وجه اتراق نکنند و برای توقف به این مناطق نروند. همچنین باتوجه به اینکه بارش و رطوبت بالای هوا شیوع ویروس کرونا را تشدید می‌کند، حتی المقدور از منزل خارج نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به آخرین وضعیت نقاط مختلف استان گفت: در حال حاضر، در محور فیروزکوه -امین آباد، جاده هراز و در ارتفاعات شمیرانات بارش برف و مه گرفتگی داریم. همچنین در دماوند، شهریار و پیشوا بارش باران وجود دارد، همچنین در محور‌های شمیرانات، پاکدشت، آزادراه قم-تهران، تهران-ساوه، تهران-کرج و ملارد نیز در حال حاضر بارش باران به صورت سامانه‌ای گزارش شده است.

وی با بیان اینکه، چون ما پیش بینی این بارش‌ها را از قبل داشته ایم و به کوهنوردان تاکیدات لازم اعلام شده است، ادامه داد: در ایستگاه‌ها این موضوع ابلاغ شده و به کوهنوردان اعلام می‌کنیم نقاط کوهستانی استان دچار برف، مه گرفتگی و خطر فرو ریزش بهمن وجود دارد و از این عزیزان می‌خواهیم که در این روز‌ها از صعود به کوه‌ها خودداری کنند.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار