درآمد عمده عملیاتی شرکت پارس الکتریک از محل اجاره املاک و مستغلات!

این شرکت تولید کننده تلویزیونهای LED در پایان سه ماهه 99 مبلغ فروش محصولاتش رشد 1.078 درصدی داشته که جدا از اینکه رقم بالایی را ثیت کرده در افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت نیز نقش پر رنگی داشته و باعث شده تا درآمدهای عملیاتی آن نیز همین حدود...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شرکت پارس الکتریک معرف خیلی ها در بازار لوازم خانگی است. شرکتی که با نماد لپارس در بازار دوم بورس فعالیت می کند. اما موضوعاتی درباره آن مطرح است که بد نیست به آن پرداخته شود.

این شرکت تولید کننده تلویزیونهای LED در پایان سه ماهه ۹۹ مبلغ فروش محصولاتش رشد ۱.۰۷۸ درصدی داشته که جدا از اینکه رقم بالایی را ثیت کرده در افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت نیز نقش پر رنگی داشته و باعث شده تا درآمدهای عملیاتی آن نیز همین حدود افزایش داشته باشد.

شرکت پارس الکتریک که دارای ۵ شرکت زیر مجموعه نیز می باشد اما عمده درآمدهای عملیاتی خود را از طریق اجاره املاک و مستغلات به دست آورده. این شرکت در پایان سه ماهه ۹۹ از محل اجاره املاک و مستغلات ۲ میلیارد و ۵۳۳ میلیون درآمد عملیاتی داشته که معادل ۱۸ درصد از کل درآمدهای عملیاتی این شرکت می باشد.

لپارس که ۳۰۰ میلیون سهم در بازار سهام دارد ۳۵ درصد آن را در اختیار حقیقی ها و ۶۵ درصد آن را برای حقوقی ها می بیند که ارزش بازار آن معادل ۱۱۴.۸۲۵ میلیارد ریال است.

مسئله ای باید مطرح شود این است که اولا این حجم از متراژ که بیش از ۱۳۰ هزار مترمربع می باشد آیا استفاده دیگری در تولید نخواهد داشت که به صورت اجاره در اختیار سازمانهای دیگر قرار گرفته؟

دوم اینکه آیا بهتر نیست با توجه به اینکه افزایش سرمایه می تواند اوضاع و احوال بهتری برای یک شرکت رقم بزند بخشی از این دارایی در این موضوع هزینه شود تا هم پارس الکتریک و هم سهامداران با هم از این موضوع بهره مند شوند؟

 

بیشتر بخوانید:

دو میلیون تومان شیرینی است ۵۰۰ میلیون تومان، رشوه

تشریح جزئیات دریافت مالیات از خانه های خالی

افزایش ۲۲۴ تا ۲.۶۱۸ درصدی نرخ فروش لنت ترمز ایران + سند

کاهش ۶۹ درصدی تولید و ۱۲۵ فروش در شرکت معدنی دماوند + سند

۹ ماه بدون تولید و فروش اما فعال در بورس / ایران ارقام انحلال یا بقا؟

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط