درآمد ۳ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریالی بانک رفاه از محل مبادلات ارزی + سند

6 ماهه نخست سال جاری به سبب تغییرات نرخ ارز بدون شک بدترین نیمه نخست سنوات گذشته بود که می شد با مدیریت بهتر تبعات این مسئله را به حداقل ممکن رساند اما باید دید آیا واقعا عزم جدی در سازمانهای مربوطه برای کار وجود داشته یا دارد؟ 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک رفاه کارگران که متعلق به میلیونها کارگر کشور و از زیر مجموعه های وزارت کار است در پایان شش ماهه سال ۹۹ اگرچه توانست ۲۶ درصد از زیان انباشته خود را کاهش دهد اما همچنان با با زیان انباشته ۸ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریالی روبروست. بانک رفاه کارگران اما در ۶ ماهه سال ۹۹ از محل مبادلات ارزی بیش از ۳ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال سود کسب کرده که این میزان معادل ۳۱ درصد از کل درآمدهای غیرمشاع بانک می باشد.

 

جمع درآمدهای غیرمشاع بانک ۱۰ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال می باشد که سهم قابل ملاحظه ای از آن در سبد مبادلات ارزی قرار دارد. اما مسئله تنها معادل گیری درباره درآمدهای غیرمشاع بانک نیست بلکه نگاهی دیگر به صورتهای مالی بانک رفاه کارگران نشان می دهد که این میزان از درآمدهای ارزی معادل ۵۰ درصد از خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری  می شود.

 

موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که در شرایطی که بازار ارزی کشور با بحران مثال زدنی روبروست و بسیاری از کارشناسان بر نقش بانکها در ایجاد شرایط فعلی اذعان دارند آیا بهتر نبود که بانک زیر مجموعه وزارت کار به جای پرداختن به این موضوع در موضوعات دیگری دست به سرمایه گذاری می زد. اوضاع زمانی درباره بانک رفاه جالب تر می شود که می بینیم سود حاصل از نتیجه مبادلات ارزی این بانک نسبت به سال قبل ۳۴۱ درصد رشد را نشان می دهد.

 

بدون شک بانکها برای درآمدزایی مفرهای زیادی دارند اما وقتی ۳۱ درصد از درآمدهای غیرمشاع بانک مربوط به نتیجه مبادلات ارزی است و رشد چند صد درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه می کند باید چه نتیجه ای گرفت؟

 

 

 

 

۶ ماهه نخست سال جاری به سبب تغییرات نرخ ارز بدون شک بدترین نیمه نخست سنوات گذشته بود که می شد با مدیریت بهتر تبعات این مسئله را به حداقل ممکن رساند اما باید دید آیا واقعا عزم جدی در سازمانهای مربوطه برای کار وجود داشته یا دارد؟

 

 

بیشتر بخوانید:

ابهام در اعطای تسهیلات ۳۵ هزار میلیارد ریالی بانک شهر + سند / اعتبارات بانک پاسخ دهد

حقوق ، دستمزد و مزایای ۳۵ میلیون تومانی در بیمه اتکایی امین + سند

چه کسی درباره مسائل بانک ایران و ونزوئلا پاسخ می دهد؟ + اسناد

 

 

 

 

مطالب مرتبط