درخشش بانک تجارت در رشد درآمدزایی و اعطای تسهیلات در پایان سال ۱۴۰۲

رشد 36 درصدی درآمدهای بانک تجارت به همراه افزایش 22 درصدی تسهیلات پرداختی و بهبود 11 درصدی تراز مالی در مقایسه با پایان سال 1401 از جمله دستاوردهای مهم این بانک در اسفند سال گذشته بود.

به گزارش اختصاصی رصد روز، سودآفرینی شبکه بانکی در ویژه ترین برهه اقتصاد کشور با توجه به مسائل منطقه ای و اثرات تحریم های چندلایه یکی از مهمترین ارکان امنیت اقتصادی و معیشت مردم است خصوصاً اینکه اقتصاد بانک محور بیش از گذشته روند کسب و کارها و زندگی مردم را به خود وابسته می بیند. در چنین شرایطی ایجاد ارزش افزوده در شبکه بانکی و کمک به رونق واحدهای تولیدی از اهمیت قابل توجهی برخوردارست. سرمایه گذاری، شناخت فرصت های مشارکت، جلب اعتماد مردم و نیز معرفی خدمات جدید و کمک به بهبود فضای اشتغال که نتیجه آن تسهیل ازدواج و تکریم خانواده است از جمله پارامترهاییست که در میزان سودآفرینی بانکها اثرات قابل ملاحظه ای دارد و از این جهت تغییر سیاستهای مدیریتی در شبکه بانکی برای همراهی با سیاستهای کلی نظام اقتصادی در چندسال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

بررسی گزارشات شبکه بانکی در پایان اسفند سال گذشته نشان می دهد که تحولات صورت گرفته در این بخش نتایج قابل قبولی به همراه داشته هرچند که باید اذعان کرد با توجه به وجود پتانسیل های پیدا و نهان در این حوزه انتظارات از شبکه بانکی بیش از نتایج به دست آمده است و بدون شک تلاشها برای بهبود وضعیت موجود ادامه دارخواهد بود.

بانک تجارت به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور در پایان سال قبل توانست دستاوردهای قابل ملاحظه ای را ثبت کند که ارزیابی نتایج به دست آمده توسط آن در چند بخش قابل ارزیابیست.

رشد ۳۶ درصدی درآمدهای بانک تجارت در پایان اسفند ۱۴۰۲

مهمترین منابع درآمدزایی بانکها مربوط به کسب درآمدهای عملیاتیست که بانک تجارت در این بخش موفق شد تا علاوه بر اینکه تراز مالی مالی خود را از حیث هزینه درآمد و کسب درآمد افزایش دهد بلکه بررسی ها نشان می دهد درآمدهای عملیاتی این بانک با رشد ۳۶ درصدی نسبت در پایان ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۱ همراه شود.

بانک تجارت در پایان اسفند سال گذشته میزان درآمدهای خود را به ۹۸۱ هزار ۸۹۰ میلیارد ریال رساند که تا در مقایسه با پایان سال ۱۴۰۱شاهد رشد ۳۶ درصدی درآمدهای آن باشیم. درآمد تسهیلات اعطایی بانک تجارت در پایان اسفند به بیش از ۷۳۹ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال رسید. در سایر بخشهای شاهد تحقق ۳۹ هزار و ۲۳۱میلیارد ریال درآمد سپرده گذاری بودیم. بانک تجارت در پایان اسفند ۱۴۰۲ درآمد اوراق بدهی خود را به ۳۰ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال رساند. جلب اعتماد مردم و در نتیجه افزایش عملیات بانکی توسط سپرده گذاران درآمد کارمزد بانک تجارت را نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۱ افزایش داد و در این بخش ۱۳۹ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال درآمد تحقق یافت. همچنین با وجود نوسانات اقتصادی و عدم پیش بینی پذیری حوزه های مختلف اقتصادی بانک تجارت موفق شد از محل سرمایه گذاریها ۳۳ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال درآمد شناسایی کند.

افزایش ۲۲ درصدی پرداخت تسهیلات به همراه رشد ۶۶ درصدی تسهیلات قرض الحسنه

مانده تسهیلات اعطایی بانک تجارت در پایان سال گذشته با رشد ۲۲ درصدی نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال رسید. یکی از مهمترین نتایج این بخش را باید در رشد ۶۶ درصدی تسهیلات قرض الحسنه مشاهده کرد. نتایج حاکی از آن است که مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک تجارت در پایان سال ۱۴۰۲ با رشد قابل توجه به ۶۵۶ هزار و ۶۲ میلیارد ریال پهلو زده که در مقایسه با میانگین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در شبکه بانکی عملکرد قابل تحسینی را شاهد بودیم.

با در نظر گرفتن هزینه های مرتبط، تراز مالی بانک تجارت در اسفند سال گذشته ۶۷۱ هزار و ۵۵ میلیارد ریال بود که در مقایسه با اسفند ۱۴۰۱ رشد ۱۱ درصدی را ثبت کرده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار