دروغ سیزده ۱۴۰۱ چیست؟

به گزارش رصد روز ، دروغ سیزده ۱۴۰۱ چیست؟ از صبح امروز شایعه ای به صورت جدی در فضای مجازی پخش شد که در آن به حذف تیم ملی از رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره دارد و تیم ایتالیا را جایگزین تیم کشورمان در این رقابت ها بیان می کند. بررسیها نش...

به گزارش رصد روز ، دروغ سیزده ۱۴۰۱ چیست؟ از صبح امروز شایعه ای به صورت جدی در فضای مجازی پخش شد که در آن به حذف تیم ملی از رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره دارد و تیم ایتالیا را جایگزین تیم کشورمان در این رقابت ها بیان می کند. بررسیها نشان میدهد که این مسئله دروغ ۱ آپریل است که در آن مردم به شوخی دروغ هایی را بیان می کنند.

آخرین وضعیت فرزاد فرزین

درباره چرایی پیدایش این رسم توافقی وجود ندارد. یکی از معروفترین آنها پیدایش دروغ آوریل را به اقدام شارل نهم پادشاه فرانسه در سال ۱۵۶۴ نسبت می‌دهد که در هنگام اصلاح تقویم گریگوری جشن‌های سال نو را از اول آوریل به اول ژانویه منتقل کرد. پس از آن مخالفان این تغییر، همچنان در روز اول آوریل به دید و بازدید عید می‌رفتند. بعدها افرادی را که اصرار داشتند عید در روز اول آوریل برگزار شود، دست انداخته و سرِ کار گذاشته و آن‌ها را «احمق‌های آوریل» می‌نامیدند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار