دما منفی صفر در آستانه نوروز

برق به معنای واقعی از تولید به مصرف هست و در زمان محدودیت‌های سوخت نیروگاهی، گزینه‌ای جز مدیریت سمت تقاضا به خصوص در بخش خانگی و تجاری وجود ندارد

به گزارش رصد روز ،  ابوذرصالحی با اشاره به صدور اطلاعیه شماره ۳ توسط توانیر گفت: این اطلاعیه به دنبال افزایش مصرف گاز در کشور و به منظور اطلاع مردم از شرایط موجود صادر شد تا از مردم درخواست کنیم در تامین سوخت نیروگاه‌ها با صنعت برق همکاری کنند.

صالحی با بیان این که در حال حاضر در نیمه شمال غربی و شرقی کشور با کاهش دما هوا مواجه هستیم به طوری که در اردبیل حتی دمای منفی ۱۰ درجه و در زنجان و همدان به ترتیب منفی ۶ و ۴ درجه و در استان‌های خراسان رضوی و شمالی نیز تا منفی ۷ درجه هم به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: گاز طبیعی، سوخت اصلی نیروگاه‌های برق تولید برق به شمار می‌رود و هرچه بر میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری افزوده شود، احتمال افت فشار گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر با تاکید بر اینکه صنعت برق تمایلی به استفاده از سوخت‌های مایع یا مازوت استفاده ندارد چرا که باعث افزایش هزینه تعمیرات نیروگاه‌ها می‌شود، تصریح کرد: برق به معنای واقعی از تولید به مصرف هست و در زمان محدودیت‌های سوخت نیروگاهی، گزینه‌ای جز مدیریت سمت تقاضا به خصوص در بخش خانگی و تجاری وجود ندارد و ما به این تعامل دو سویه بین بخش تولید و مصرف (مشترکان) نیاز داریم که بتوانیم استمرار تامین انرژی حیات بخش برق در سراسر کشور را شاهد باشیم.

صالحی بیان کرد: در اطلاعیه روز گذشته نیز تاکید شد که همه ما با چند راهکار ساده از جمله کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای منزل یا محل کار، پوشیدن لباس گرم، استفاه از روشنایی طبیعی روز و خاموش کردن وسایل برقی غیرضروری، در آستانه نوروز، می‌توانیم برای پایدار نگه داشتن شبکه برق کمک کنیم.

 

 

مطالب مرتبط