دور جدید ثبت‌نام مسکن ملی به زودی انجام می‌شود

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: امکان ثبت نام جدید مسکن ملی برای متقاضیان واحد شرایط فراهم شد که به زودی زمان و جزییات آن اعلام می‌شود.

به گزارش رصد روز،  بر اساس مهلت وزارت راه و شهرسازی افرادی که تا پنجم دی ماه نسبت به واریز اولیه وجه (۴٠ میلیون تومان)  مسکن ملی اقدام نکردند از لیست مسکن ملی حذف شدند و اکنون جا برای افراد واجد شرایط که در لیست ذخیره قرار داشتند باز شده است، همچنین فرصت ثبت نام جدید برای خیلی از شهرها فراهم است.

«محمود محمودزاده» معاون وزیر راه روز یکشنبه گفت: هم‌اکنون ۱۶۰ هزار نفر در لیست ذخیره طرح مسکن ملی هستند که با عدم واریز آورده اولیه از سوی خیلی از متقاضیان در مهلت مقرر امکان جایگزینی لیست ذخیره وجود خواهد داشت.

گفت: تلاش می شود تا در همین هفته تعداد واحدهای جدید و زمان ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن اعلام شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: نمی توانیم طرح را معطل بگذاریم و باید پروژه ها در مناطق مختلف کشور از نظر تعداد مشارکت کنندگان تعیین تکلیف شوند و موعدد جدید ثبت نام بعد از ظرفیت سنجی اعلام خواهد شد.

محمودزاده درباره زمان ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن گفت: باید اطلاعات را بر اساس ظرفیت‌های خالی جمع بندی کنیم. در چند روز آینده تقاضاهایی که از مناطق مختلف ارسال شده با اولویت شهرهایی که قبلا ثبت نام نشده و شهرهایی که هم اکنون دارای ظرفیت هستند جمع بندی و اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: تلاش بر این است که در دی ماه ثبت نام دور جدید طرح اقدام ملی مسکن انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط جا برای لیست ذخیره باز شده است یا امکان ثبت نام جدید وجود دارد، گفت: هم دور جدید ثبت نام انجام و هم وضعیت افراد در لیست ذخیره تعیین تکلیف می شود.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد.

برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.

ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه تمدید شد و هم اکنون فرصت به پایان رسیده است.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید    

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار