دوز سوم واکسن کرونا ایرانی است؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع تزریق واکسن کرونا مهمترین مسئله سلامت کشور است در این میان گمانه های زیادی در خصوص افزایش اثرپذیری واکسن کرونا در صورت تزریق دوز سوم آن به گوش می رسد و طبق تحقیقات و اطلاعی که از سایر کشورها در دست است در ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع تزریق واکسن کرونا مهمترین مسئله سلامت کشور است در این میان گمانه های زیادی در خصوص افزایش اثرپذیری واکسن کرونا در صورت تزریق دوز سوم آن به گوش می رسد و طبق تحقیقات و اطلاعی که از سایر کشورها در دست است در اروپا برخی از کشورها حتی فایزر را نیز در سه دوز تزریق خواهند کرد و آن دسته کشورها که موفق به واردات واکسن کرونا نشدند نیز واکسن های تولیدی خود را در سه دوز انجام خواهند داد. این در حالیست که کشورمان فعلا در این زمینه محدودیت دارد اما طبق گزارشات در چند روز اخیر به زودی این مسئله مرتفع می شود.

امروز در خبرها شنیده شد که دو شرکت دارویی ایرانی تولید قراردادی انحصاری واکسن کووید با پلتفرم mRNA را آغاز کرده اند و آنطور که در گزارش این شرکت دیده می شود  احتمال کاربرد و تجویز این نوع واکسن به عنوان دوز سوم یا بوستر جهت افزایش پاسخ سیستم ایمنی وجود دارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار