دولت استرالیا برای مبادلات رمزارز مالیات ۲۰ درصدی تعیین کرد

دولت استرالیا اعلام کرد مالیات ۲۰ درصدی برای مبادلات رمزارز در نظر گرفته است. این قانون یکی از عوامل موثر بر بازار بود.

به گزارش رصد روز، امروز دوشنبه سی ام ماه می‌سال ۲۰۲۱ ارزش رمز ارز‌ها در بازار چندان تغییری نسبت به روز قبل از آن نکرد. طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین مارکت در این روز ارزش هر بیت کوین برابر با ۳ هزار و ۴۴۰ دلار بود در حالیکه هر اتریوم با قیمت دو هزار و ۳۰۰ دلار، هر دوج کوین با قیمت ۳۱ سنت به فروش رسید.

طبق گزارش‌های موجود ارزش بیت کوین نسبت به روز قبل از ۱.۳۴ درصد و ارزش هر اتریوم ۱.۲ درصد کاهش پیدا کرده است. در روز ۳۰ می‌سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش هر رمز ارز XRP در بازار برابر با ۸۹ سنت بود که در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۶۵ درصد رشد کرده بود.

تثبیت نسبی قیمت رمز ارز‌ها در سطح کنونی در شرایطی اتفاق افتاد که دولت استرالیا خبر از وضع مالیات ۲۰ درصدی برای مبادلات در بازار رمز ارز‌ها داد و در مورد زمینه سازی برای قانونمند سازی این بازار و شفافیت در ارایه اطلاعات در این زمینه صحبت کرده است.

در این روز که بازار‌های رمز ارز‌ها شرایط نسبتا ارامی را تجربه کرده اند، نگرانی در مورد آینده این بازار در میان تحلیل گران مشاهده می‌شود. کوین دسک بر این باور است سیاست‌های دولتی زمینه را برای تغییرا بزرگ و اساسی در بازار فراهم می‌کند و حتی می‌تواند بستر را برای فروپاشی اقتصادی این کشور فراهم کند در حالیکه سی ان ان این مسیر را موقتی می‌داند و بر این باور است در تمامی بازار‌ها فراز و فرود ارزش مشاهده می‌شود، ولی سرمایه گذاران اصلی با این نوسانات از میدان خارج نمی‌شوند و برای کسب سود در ماه‌های آتی در بازار باقی خواهند ماند. این وضعیتی است که هم اکنون در بازار رمز ارز‌ها مشاهده می‌شود.

«کوین دسک» بر این باور است اصلی‌ترین عامل کاهش اخیر ارزش بازار رمز ارز‌ها تصمیم چین مبنی بر ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین و ممنوعیت معامله رمز ارز‌ها در داخل این کشور پهناور بود، چین بازار بسیار بزرگی محسوب می‌شود و ممنوعیت فعالیت بازار رمز ارز‌ها در این کشور تاثیر زیادی روی قیمت ان‌ها دارد.

کوین دسک در این مورد نوشت: «تصمیم چین تنها روی بازار رمز ارز‌ها تصمیم ندارد بلکه سیاستگذاری این کشور در هر بازاری می‌تواند قیمت را در ان بازار تحت تاثیر قرار دهد. چین بازاری بزرگ با جمعیتی بالغ بر ۱.۴ میلیارد نفر است و می‌تواند نقش قیمت گذای در بازار را داشته باشد.»

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

بازار

مطالب مرتبط