دومین افزایش قیمت قارچ از ابتدای سال

دومین افزایش قیمت قارچ در میادین میوه و تره‌بار شهرداری از ابتدای امسال، قیمت این محصول در میادین را به قیمت آن در مغازه‌های سطح شهر نزدیک کرد.

به گزارش رصد روز ، براساس نرخنامه تازه میادین میوه و تره‌بار از روز دوشنبه ۷ تیرماه هر کیلوگرم قارچ فله در میادین به ۲۸ هزار تومان رسید که ۴ هزار تومان با قیمت آن در مغازه‌های میوه‌فروشی سطح شهر اختلاف دارد.

نکته قابل توجه این است که فاصله قیمت در قارچ بسته‌بندی شده هنوز بسیار زیاد و بعضا تا نصف قیمت بعضی از برند‌های موجود در سوپرمارکت‌هاست.

هم‌اکنون در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری هر بسته ۴۰۰ گرمی قارچ ۱۴ هزارو ۶۵۰ تومان قیمت خورده و هر بسته ۸۰۰ گرمی ۲۵ هزارو ۸۰۰ تومان، درحالی‌که بسته‌هایی با همین حجم در سوپرمارکت‌ها به‌ترتیب ۲۷ و ۴۴ هزار تومان قیمت دارند که نزدیک به ۲ برابر قیمت میادین است.

اواخر خردادماه هم قارچ حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت، اما این بار تغییرات قیمت بین ۵ تا ۱۰ درصد بوده و تنها یکی از محصولات ۲۰ درصد گران شده است.

در میان انواع قارچ، نوع اسلایس شده بیشترین افزایش قیمت را داشته و هر بسته یک کیلویی آن از ۲۴ هزارو ۵۰۰ تومان به ۲۸ هزارو ۹۹۰ تومان رسیده است.

گفته می‌شود نایاب شدن کلش به‌عنوان ماده اولیه رویش قارچ، تولید این محصول را کاهش داده و این افزایش قیمت ناشی از افت تولید است.

قیمت انواع جوانه‌ها در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار تغییری نداشته است. هر بسته ۲۰۰گرمی جوانه مخلوط سالادی ۸هزارو۹۰۰ تومان قیمت خورده و جوانه ماش و جوانه گندم که معمولا پرتقاضاترین انواع جوانه‌ها هستند در نرخنامه جدید هم مثل قبل به‌ترتیب ۸هزارو۸۰۰ (برای بسته ۳۰۰گرمی ماش) و ۴هزارو۹۰۰ تومان (برای بسته‌بندی بالای ۲۰۰گرمی جوانه گندم) قیمت‌گذاری شده‌اند.

قارچ

 همشهری آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار