دو دستاورد بزرگ ایران خودرو / خروج از زیان و حضور در بین ۱۰ شرکت برتر کشور / ایران خودرو تنها نماینده گروه خودرویی در بین ۱۰ شرکت برتر

گروه صنعتی ایران خودرو در پایان آذرماه ۱۴۰۱ موفق شد به سود خالص یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریالی دست پیدا کند و در بیست و پنجمین دوره انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر کشور به عنوان تنها نماینده گروه خودرویی در جمع ۱۰ شرکت برتر حضور داشته باشد و در نهایت ب...

گروه صنعتی ایران خودرو در پایان آذرماه ۱۴۰۱ موفق شد به سود خالص یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریالی دست پیدا کند و در بیست و پنجمین دوره انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر کشور به عنوان تنها نماینده گروه خودرویی در جمع ۱۰ شرکت برتر حضور داشته باشد و در نهایت به عنوان هشتمی دست پیدا کند. 

به گزارش اختصاصی رصد روز، در حالیکه هنوز تأثیر فروش خودرو در بورس کالا در صورتهای مالی خودروسازان مشخص نیست اما طبق جدیدترین گزارشات مالی گروه صنعتی ایران خودرو در پایان ۹ ماهه سال جاری موفق شد از زیان به سمت سود حرکت کند و بیش از یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سود را در نه ماهه ۱۴۰۱ محقق کند.

این اتفاق در شرایطی برای ایران خودرویی ها رخ می دهد که به گفته کارشناسان عرضه خودرو در بورس کالا چند اتفاق مهم را برای خودروسازان رقم خواهد زد. نخست اینکه عرضه خودرو در فرآیند عرضه و تقاضا در ساز و کاری مناسب صورت می گیرد و دوم اینکه با توجه به کشف قیمت و نظارت قابل توجه نهادهای مربوطه میزان قابل توجهی از سود دلالان کاهش خواهد یافت. و آخرین و مهمترین نتیجه آن فراهم شدن فضاییست که در آن خودروسازان با حرکت به سمت قیمت های واقعی  زیان انباشته خود را مرتفع کنند.

هرچند که صنعت خودروسازی کشور هنوز تا رسیدن به ساحل آرامش فاصله زیادی دارد اما سودسازی آبی پوشان جاده مخصوص می تواند نوید روزهای بهتری برای لوکوموتیو اقتصاد کشور باشد.

حضور در بین ده شرکت برتر کشور

در بیست و پنجمین دوره انتخاب صد شرکت برتر کشور (IMI-۱۰۰) که شاخص های اصلی آن را میزان فروش و ارزش افروده تشکیل می دهد گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد با فروش بیش از ۱۱۴ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان به عنوان هشتمین شرکت برتر کشور انتخاب شود. اسامی ۱۰ شرکت برتر ایران در همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران به شرح ذیل است :

۱_شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

۲_شرکت ستاره نفت خلیج فارس

۳_شرکت پالایش نفت بندر عباس

۴_شرکت فولاد مبارکه اصفهان

۵_شرکت سرمایه گذاری غدیر

۶_بانک ملت

۷_شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان

۸_شرکت ایران خودرو

۹_بانک رفاه کارگران

۱۰_شرکت سرمایه گذاری پارس آریان

حضور ایران خودرو به عنوان تنها شرکت خودروسازی کشور در بین ده شرکت برتر

از دیگر نکات قابل توجه در کسب عنوان هشتمی شرکتهای برتر کشور باید به حضور ایران خودرو به عنوان تنها نماینده گروه خودرویی در بین ۱۰ شرکت برتر کشور اشاره کرد که می تواند نتایج قابل توجهی برای این شرکت به همراه داشته باشد و سمت و سوی سرمایه گذاری ها را به سمت این شرکت خودرویی تسهیل کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار