رئیسی در اقتصاد دنباله رو روحانی است

سیاست‌های اقتصادی و به‌ویژه سیاست‌های پولی و بانکی که دولت محرومان در پیش گرفته است، دقیقاً کپی‌برداری شده از سیاست‌های پولی و بانکی دولت گذشته است. حال آنکه سیاست‌های دولت گذشته اصلاً مؤثر نبودند و دولت جدید نباید حالا دوباره همان سیاست‌...

به گزارش رصد روز، علی سعدوندی اقتصاددان گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم دقیقاً همسو و همانند سیاست‌های دولت حسن روحانی است. دولت در زمینه مهار تورم اصلاً موفق نبود و اگر قرار باشد موفقیتی حاصل شود هم لازم است که سیاستگذار از تجربه‌های گذشتگان و همچنین تجربه جهان درس بگیرد.

وی افزود: البته دولت در زمینه تسهیل شرایط کسب‌وکارها و بنگاه‌های اقتصادی چند کار خوب انجام داد؛ اما به جز این مورد بقیه اقدامات اصلاً قابل دفاع نیست. ممکن است که برخی موارد به‌طور موقت، از طریق ارزپاشی، پول‌پاشی و طلاپاشی تا حدی نوسان بازارها کنترل شود اما این روند ادامه‌دار نخواهد بود. مردم بعد از ۵۲ سال آموخته‌اند که این سیاست‌ها موقتی است و بعد از مدتی دوباره با موج تورمی جدید مواجه می‌شوند. متاسفانه دولت قرار نیست از علم و تجربه جهانی درس بگیرد و قرار است بارها یک اشتباه را تکرار کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط