رئیس جدید دادگاه انقلاب را بیشتر بشناسید

قاضی سید احمد زرگر به عنوان رئیس جدید دادگاه انقلاب و جانشین موسی غضنفرآبادی انتخاب شد.

به گزارش رصد روز ، قاضی سید احمد زرگر روز گذشته به عنوان رئیس جدید دادگاه انقلاب انتخاب شد و به جای موسی غضنفرآبادی ریاست دادگاه را برعهده گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر در کارنامه خود ریاست شعبه سی و ششم دادگاه تجدید نظر انقلاب و شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی را بر عهده داشته است. وی همچنین در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و به عنوان دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر شناخته می‌شود.

رسیدگی به پرونده دادگاه متهمان اخلال ارزی ۶۰ میلیون یورویی، رسیدگی به پرونده خودرو‌های قاچاق، رسیدگی به پرونده مسئولان سابق سایپا، احمد عراقچی و بسیاری پرونده دیگر از جمله مواردی هستند که قاضی زرگر و رسیدگی به آن‌ها را برعهده داشته است.

نام قاضی زرگر به عنوان رئیس دادگاه‌های مختلفی شناخته شده است. پس از سال‌ها کار در دستگاه قضایی صبح روز گذشته به عنوان رئیس دادگاه انقلاب معرفی شده و ریاست را از موسی غضنفرآبادی گرفت.

غضنفرآبادی رئیس سابق دادگاه انقلاب هم پس از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب به عنوان نماینده مجلس از انقلاب کناره گیری کرد و به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس انتخاب شد.

دادگاه‌های انقلاب کلیه جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی‌اند که شامل محاربه و افساد فی‌الارض، بَغی، تبانی و اجتماع علیه حکومت اسلامی، احراق و تخریب اموال و اقدام مسلحانه به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی، توهین به مقام معظم رهبری و همچینن بنیانگذار انقلاب اسلامی، کلیه‌ی جرایم مربوط به آن‌ها که شامل حمل، نگهداری، ساخت و قاچاق آن‌ها می‌شود مشمول صلاحیت خاص این دادگاه است.

علاوه بر آن با توجه به اثرات مخربی که قاچاق اسلحه و مهمات و موادی، چون اسپری اشک آور و شوکر‌های برقی از جمله صلاحیت‌های دادگاه انقلاب است.

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار