رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز هفته/ حال خوب سهام فلزی پس از رخوت چند روزه

معاملات امروز بورس ابتدا با عرضه سنگین همراه شد، اما پس از گذشت یک ساعت با افزایش محسوس تقاضا در سهام لیدر شاخص با کامبک قوی به سمت سبز شدن پیش رفت.

به گزارش رصد روز ، آغاز پرعرضه امروز بورس در یک ساعت نخست معاملات سرانجام بهتری نسبت به روز‌های اخیر در پی داشت. به طوری که با شکل گیری موج جدید تقاضا و ورود پول‌های هوشمند به بازار به تدریج صفوف فروش سهام لیدر یکی پس از دیگری جمع آوری شد.

شستا نیز امروز نشان داد که دارای بازارگردان است و نسبت به این سهم برنامه‌ای وجود دارد! البته این بازارگردان تمایلی به حرکت سهم در جلسه امروز معاملاتی از خود نشان نداد و تنها پس از معامله حجم ۵۸۲ میلیون خرید در کف و حدود کف قیمتی به تعادل سهم بسنده کرد.

در این میان نماد‌های به رکود رفته فلزی که تحت تاثیر شیوه نامه عرضه زنجیره فولاد از ابتدای هفته با عرضه همراه بودند، امروز از نخستین دقایق بازار با تقاضای قابل توجهی همراه شدند و سه سهم لیدر بورسی و فرابورسی این گروه یعنی فولاد، فملی و ذوب به صف خرید نیز رسیدند.

شاخص بورس تغییر مسیر داد!

پس از افت چند روزه امروز شاخص کل بورس پس از افزایش این افت تا ۱۲ هزار واحد و برخورد به کف یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحد با کامبک قوی تغییر مسیر داد و پس از جبران تمام افت روزانه خود به رشد ۱۰ هزار و ۶۰ واحدی دست یافت.

شاخص کل بورس پس از ثبت این رشد در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۶۸ واحد ایستاد و گذر دوباره از مقاومت یک میلیون و ۳۷۰ هزار با وجود معاملات منفی شستا و اثرگذاری کاهشی آن در آخرین روز هفته محقق نشد.

این در حالی است که نمادهای فملی، فولاد، شپنا، شتران، وتجارت و فخوز بیشترین تاثیر را بر روند رشد شاخص گذاشتند.

شاخص کل هم وزن نیز که در روز گذشته تن به سرخی نداده بود، امروز نیز با رشد ۴ هزار و ۵۵۱ واحدی در ارتفاع ۳۹۵ هزار و ۱۲۹ واحد ایستاد و درصدی بهتر از درصد رشد شاخص کل را به ثبت رسانید.

نوسان شاخص بورس

کوتاه از فرابورس

معاملات امروز فرابورس با رشد ۲۵۲ واحدی آیفکس دنبال شد. نماد‌های بپاس، آریا، میدکو، زاگرس، هرمز و غصینو با بیشترین تاثیرگذاری بر این رشد در معاملات امروز ظاهر شدند.

نماد بانک دی امروز با تاثیری منفی از رشد بیشتر شاخص فرابورس جلوگیری کرد.

معاملات فرابورس

رکوردشکنی ارزش معاملات

در مجموع بیش از ۲ میلیون و ۴۰۵ داد و ستد تعداد ۱۸ هزار و ۱۷۵ هزار میلیارد سهم معامله شد. این میزان سهم ارزشی بیش از ۱۵ هزار و ۶۲۲ هزار میلیارد تومان برای بورس و ۱۲ هزار و ۴۶۴ هزار میلیارد تومان برای فرابورس در معاملات امروز رقم زد.

بر این اساس ارزش معاملات امروز مجموع تابلو‌های بورس و فرابورس با تغییری چشمگیر از ۲۸ هزار هزار میلیارد تومان گذشت.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

اقتصاد ۲۴

مطالب مرتبط