رفتن به سونا برای درمان کرونا مفید است؟

پزشکان معتقدند اگر دمای بدن فرد مبتلا به کرونا بالا نباشد، رفتن به سونا و حمام بخار می‌تواند برای درمان این بیماری مفید باشد.

به گزارش رصد روز، به نقل از روسیا الیوم، پروفسور الکساندر کارابننکو استاد دانشگاه پزشکی پیروگوف روسیه توضیح می‌دهد که حمام گرم، بخار یا سونا بر سیستم تنفسی تأثیر مثبت می‌گذارد، زیرا به افزایش جریان خون در ریه‌ها و مجاری هوایی کمک می‌کند. حتی در صورت ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد اما به شرطی که موجب افزایش دمای بدن نشود.

او می‌گوید: این اقدامات در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا برای تسکین علائم عمومی عفونت تنفسی مفید بوده و بد نیستند. اما اگر دمای بدن بالا باشد، هرگز انجام آن توصیه نمی‌شود و اگر دمای بدن بیشتر از ۳۷.۵ درجه سانتی گراد نباشد، مانعی وجود ندارد.

پروفسور الکساندر کارابننکو اضافه می‌کند که اگر شخصی هنگام استنشاق بخار احساس ناراحتی می‌کند و دمای بدن آنها افزایش می‌یابد باید سریعاً این کار را متوقف کرده تا از وخیم‌تر شدن وضعیت خود جلوگیری کند اما اگر همه چیز خوب باشد، می‌توان استنشاق روزانه بخار را هم انجام داد.

آیا رفتن به سونا برای درمان کرونا مفید است؟

این استاد دانشگاه تاکید می‌کند: این روش مدتهاست که در درمان عفونت‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما استنشاق این بخار‌ها به عمق ریه‌ها نفوذ نمی‌کند، بلکه به سطح یک سوم میانی نای می‌رسد. به طور کلی، می‌توان به صورت روزانه استنشاق بخار را به ویژه شب و پیش از خواب انجام داد.

او توصیه کرده است که استنشاق بخار همراه با انواع دارو‌ها بدون اجازه پزشک متخصص هرگز مجاز نیست.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار