رویکرد نوین مطالعاتی بیمه سامان در توسعه محصولات و شناخت نیازمندیهای واقعی

بیمه سامان که در حال حاضر سهم ۳ درصدی از بازار بیمه کشور را در اختیار دارد در پایان سال قبل میزان خسارت پرداختی خود را ۵۱.۶ درصد افزایش داد و به ۴۹ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال رساند که این میزان معادل ۱.۷ درصد کل خسارت پرداختی صنعت بیمه در سا...

بیمه سامان که در حال حاضر سهم ۳ درصدی از بازار بیمه کشور را در اختیار دارد در پایان سال قبل میزان خسارت پرداختی خود را ۵۱.۶ درصد افزایش داد و به ۴۹ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال رساند که این میزان معادل ۱.۷ درصد کل خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته بود. این شرکت بیمه به منظور تثبیت و ارتقای جایگاه خود در بازار در نظر دارد تا با ارائه محصولات جدید با توجه به تقاضای بازار نسبت به توسعه خدمات بیمه ای اقدام کند.

به گزارش اختصاصی رصد روز، در برنامه های بیمه سامان تسهیل در فرآیند صدور بیمه نامه، خدمات بیمه گری و نظارت کامل بر صحت و سرعت در پرداخت خسارت دیده می شود که زمینه های آن هم اکنون نیز در این شرکت بیمه ای وجود دارد. توسعه هسته های تخصصی B2B از جمله رویکردهایی است که بیمه سامان برای مشتریان شرکتی و مشتریان اصلی تعریف کرده که این موضوع حوزه های قابل توجهی از جمله صنایع مسافرتی، نفت و انرژی، محصولات غذایی، حمل و نقل و مواد معدنی و فلزات را پوشش می دهد. همچنین ایجاد شعب تخصصی گردشگری با توجه به ضریب نفوذ و گردش مالی این صنعت که حدود ۱۸ رشته را شامل می شود از دیگر سیاستهای اتخاذ شده در بیمه سامان است.

یکی از موارد با اهمیت در نظر گرفتن سهم و جایگاه ویژه بیمه نامه های زندگی در پرتفوی بیمه سامان است که نیاز جدی صنعت بیمه و شهروندان را شامل می شود. از مهمترین نکات قابل اشاره در بیمه سامان که در قالب ساز و کار آنالیز لحظه ای ریسکهای موجود در صنعت بیمه به دست آمده صفر بودن ریسک نقدینگی این شرکت می باشد که با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور حفظ و پایداری این مسئله نیازمند قدرت تحلیل و رصد ویژه بخش اقتصادی کشور در لایه های مختلف است.

همچنین پیش بینی صدور بیمه نامه به ارزش ۲۸ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال به منظور همسان سازی نیازهای واقعی مشتریان و افزایش پرتفوی بیمه ای در پایان سال ۱۴۰۱ اخبار خوبی را از این شرکت بیمه ای مخابره می کند.

توسعه فرصتهای درآمدی جدید، با رویکرد ایجاد شبکه ارزش بیمه سامان، افزایش سهم بازار محصولات استراتژیک، افزایش فعالیت در حوزه صدور دیجیتالی بیمه نامه و حمایت از شرکت های استارت آپی از دیگر برنامه های رشد و توسعه شرکت بیمه سامان در چشم انداز سه ساله به چشم می خورد. ذکر این نکته ضروری به نظر می آید که نسبت توانگری این شرکت طی سالهای گذشته علیرغم شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و پیاده سازی اقتصاد دستوری همواره در سطح یک حفظ شده.

در گزارشات بعدی در خصوص دستاوردهای بیمه سامان در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ بیشتر خواهیم گفت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار