رکورد شکنی سایپا در دوره مدیریت جدید / آمار قابل توجه نارنجی پوشان در تولید با اعمال شاقه

آمارهای گروه خودروسازی سایپا بیانگر عبور این گروه خودروسازی از شاخص های آماری در تولید و افزایش رضایت مشتریان به جه کاهش قابل توجه تعهدات معوق آن دارد  به گزارش اختصاصی رصد روز، این روزها از سمت جاده مخصوص و اردوگاه نارنجی پوشان اخبار امی...

آمارهای گروه خودروسازی سایپا بیانگر عبور این گروه خودروسازی از شاخص های آماری در تولید و افزایش رضایت مشتریان به جه کاهش قابل توجه تعهدات معوق آن دارد 

به گزارش اختصاصی رصد روز، این روزها از سمت جاده مخصوص و اردوگاه نارنجی پوشان اخبار امیدوار کننده ای به گوش میرسد. علیرغم سه ماهه سخت تابستان و مسئله انرژی که بسیاری از واحدهای تولیدی را به سمت کاهش مصرف و تعدیل پرسنل در خطوط تولید برد اما آمارها حکایت از اتفاقات امیدوار کننده ای دارد که می تواند نیمه پر لیوان صنعت خودروسازی کشور باشد.

شاید خوشبین ترین فرد به صنعت خودرو پس از تحولات مدیریتی در کوتاه مدت منتظر نتایج تعدیل شده نیست خصوصاً وقتی در نزدیکترین چالش تیموری در گروه خودروسازی سایپا مسئله انرژی و تابستان سال جاری امکان دستیابی به آمارهای امیدوار کننده را به حداقل میرساند.

ارزیابی ها نشان میدهد که سایپا در دوره جدید مدیریت خود روی ریل تحول قرار گرفته و رکورد شکنی این گروه خودروسازی در ۵ ماهه نخست سال مؤید این ادعاست. این آمار در شرایطی به دست می آید که سایر یافته ها حکایت از افزایش قیمت مواد اولیه تا سقف ۲۰۰ و بعضاً ۳۰۰ درصدی داشته و هنوز سایه قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو سنگینی می کند.

رکوردشکنی سایپا

سایپا در ۵ ماهه نخست سال جاری موفق به تولید ۱۷۱ هزار دستگاه خودرو شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ هزار دستگاه افزایش داشت. این در حالیست که در چندماهه گذشته شاهد خروج محصولات پرتیراژ این کارخانه خودروسازی مانند خانواده تیبا و ساینا بودیم که بدون برنامه ریزی قبلی صورت گرفت.

افزایش ۱۳۱ درصدی تولید خودروی کامل در کنار ارتقاء تولید روزانه

سایپایی ها موفق شدند که میزان تولید روزانه خود را از بهمن ماه سال گذشته تا مرداد ماه سال جاری به میزان ۷۳ درصد افزایش دهند و سقف تولید روزانه خود را به ۱۸۳۲ دستکاه در مردادماه برسانند. این گروه خودروسازی که با تولید موفقیت آمیز شاهین نتایج قابل توجه تست کیفی آن در چندوقت گذشته محل توجه بسیاری از فعالان و منتقدان قرار گرفته همچنین در مدت کوتاه از روی کار آمدن تیموری مدیرعامل جدید سایپا میزان تولید خودروی کامل در این کارخانه را ۱۳۱ درصد بهبود بخشید و تعداد تولیدات خود را در پایان شهریور به ۲۰۸ هزار دستگاه رساند.

به صفر رسیدن خودروهای ناقص کف پارکینگ

 

نکته قابل توجه در آمار تولیدات سایپا اشاره به این نکته است که در مردادماه با تشدید پروتکل های صرفه جویی در مصرف انرژی کلیه خودروهای این گروه به صورت کامل تولید شدند و هیچ خودرویی با نقص قطعه در پارگینگ قرار نگرفت. گفتینست سایپا در بازه زمانی شش ماهه از بهمن سال قبل تا تیرماه سال جاری کلیه کاهش ۸۰ هزار دستگاهی خودروهای ناقص موجود در پارکینگ را رقم زد تا به این ترتیب آمار خودروهای ناقص سایپا به صفر برسد.

در کنار افزایش آمار تولید در دوره محمدعلی تیموری میزان تحویل خودرو به مشتریان نیز در این واحد تولیدی ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد و میزان تعهدات سایپا نیز ۲۳ درصد کاهش یافت. همچنین با تدابیر اتخاذ شده شاهد کاهش ۷۵ درصدی تعهدات معوق سایپا بودیم که گلایه هایی را در سال ۱۴۰۰ به دنبال داشت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار