رکورد ۹ ساله قیمت مس شکسته شد / بازار سرمایه مانع از توجه کافی به قیمت مس شد

رکورد 9 ساله قیمت مس شکسته شد . متأسفانه علیرغم اینکه طی چندوقت گذشته تقاضا برای این فلز در بازار داخلی افزایش پیدا کرده اما وضعیت بازار بورس مانع از توجه کافی به این فلز شده است. 

به گزارش رصد روز ، متأسفانه باید پذیرفت در شرایطی که کشور باید از همه ظرفیتها برای انجام کار تولیدی بهره ببرد و این موضوع با توجه به پتانسیلهای کشور کاملا انجام گرفتنی است اما در برخی حوزه ها که اتفاقا می توان در دنیا حرفی برای گفتن داشت با تعلل روبرو هستیم. رکورد ۹ ساله قیمت مس شکسته شد . متأسفانه علیرغم اینکه طی چندوقت گذشته تقاضا برای این فلز در بازار داخلی افزایش پیدا کرده اما وضعیت بازار سرمایه مانع از توجه کافی به این فلز شده است.

رکورد ۹ ساله قیمت مس شکسته شد

رسول علی محمدی کارشناس بازار سرمایه ، در رابطه با افزایش قیمت مس در بازار‌های جهانی، اظهارکرد:مدتی قیمت فلز مس با توجه شیوع ویروس کرونا به زیر ۵ هزار دلار قرار گرفت، اما اکنون شاهد هستیم که قیمت این فلز رکورد ۹ ساله خود را با توجه به مسائل گوناگون اعم از بهبود اوضاع سرمایه گذاری به دلیل کشف واکسن کرونا، ارتقا صنایع مخابراتی و سایر موارد شکسته است.

او افزود: در بازار داخلی نیز صنعت مس در بورس کالا با افزایش تقاضا رو به رو بوده و اُفت بازار سرمایه در این مدت نتوانسته  زیاد بر قیمت سهام این فلز تاثیر بگذارد.

 

بازار سرمایه مانع از توجه کافی به قیمت مس شد

 

این کارشناس بازار سرمایه درباره قیمت مس گفت:در زمان‌هایی که بازار‌های سرمایه جهانی با رشد یا اُفت مواجه بود بازار سرمایه کشور ما با توجه به خلاء‌های کارشناسی، اوضاع اقتصادی و سیاسی نتوانست چندان تحت الشعاع شرایط قرار بگیرد.

علی محمدی گفت: باتوجه به اینکه روند استفاده از ابزار‌ها به سمت الکترونیکی شدن می‌رود  به مرور باعث خواهد شد که تقاضا کشور‌ها برای دست یابی به مس افزایش یابد که همین مسئله روی سهام این صنعت تاثیر خواهد گذاشت.

او بیان کرد: اگر سهامداری قرار است سهام یک شرکت را در صنایع مختلف به خصوص مس  خریداری کند بهتر است بازده سه الی پنج ماهه آن را مورد ارزیابی قرار دهد تا با ضرر رو به رو نشود.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط