ریزش بیت کوین به زیر ۳۷ هزار دلار

پس از کشمکش بر سر قانونگذاری ارز‌های دیجیتال در هفته اخیر پس از اعلام خبر تشدید سختگیری‌های چین بر این بازار، بیت کوین به زیر ۳۷ هزار دلار رسید.

به گزارش رصد روز، روز جمعه، قیمت بیت کوین، ارز رمزنگاری شده اول جهان، به زیر ۳۶ هزار دلار سقوط کرد و کاهش روزانه ۱۰ درصدی داشت، با اینکه رقبای بیت کوین شامل اتر و دوج کوین نیز کاهش داشتند. بیت کوین پس از جبران برخی از ضرر‌های قبلی، در ساعت ۱:۳۸ بعد از ظهر به وقت گرینویچ با قیمت ۳۶۹۰۲ دلار معامله شد که در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۸ درصد کاهش داشت. قیمت بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال جهان پس از یک هفته سخت که به حدود ۳۰ هزار دلار رسیده بود، در حال بازگشت است. در همین حال، قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹ درصد کاهش یافته و به ۲۵۹۲ دلار در هر سکه رسیده است، در حالی که قیمت دوج کوین با حدود ۸ درصد کاهش به کمی بیش از ۳۱ سنت رسیده است.

سقوط هفته گذشته بازار ارز‌های رمزنگاری شده با سختگیری پیرامون ارز‌های مجازی در چین و ایالات متحده آغاز شد. پکن خواستار مقررات دقیق‌تر در زمینه استخراج و معاملات ارز‌های رمزنگاری شد و قوانینی که در سال ۲۰۱۷ وضع شده، تقویت شد در حالی که خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این امر به انطباق دقیق‌تر رمزنگاری با سرویس درآمد داخلی (IRS) نیاز دارد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

اقتصاد ۲۴

مطالب مرتبط

آخرین اخبار