زیان انباشته بانک سرمایه ۷۲ برابر سرمایه ثبت شده

بانک سرمایه با سرمایه ثبت شده 4 هزار میلیارد ریالی با نماد سمایه در بازار پایه زرد فرابورس فعالیت می کند. ششمین بانک خصوصی کشور طی چندسال گذشته درگیر بحران مالی شده حالا زیان انباشته خود را 72 برابر بیشتر از سرمایه ثبت شده و 2 برابر بیشتر...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک سرمایه همچنان یکی از اصلی ترین چالشهای نظام بانکی کشور را در چند سال گذشته رقم زده. این بانک که در حال حاضر فرج الله قدمی را به عنوان مدیرعامل خود دارد با زیان انباشته ۲۸۹.۷۳۹ میلیارد ریالی روبروست.

بانک سرمایه با سرمایه ثبت شده ۴ هزار میلیارد ریالی با نماد سمایه در بازار پایه زرد فرابورس فعالیت می کند. ششمین بانک خصوصی کشور طی چندسال گذشته درگیر بحران مالی شده حالا زیان انباشته خود را ۷۲ برابر بیشتر از سرمایه ثبت شده و ۲ برابر بیشتر از دارائیهای خود می بیند.

این بانک مجموع دارائیهایش ۱۳۹.۲۷۹ میلیارد ریال است جمع بدهی های خود را که بالغ بر ۴۲۴.۰۴۴ میلیارد است ۲۰۴ درصد بیشتر از دارائیهای خود می بیند.

اما مسئله دیگری که باید در نظر گرفت این است که جمع درآمدهای بانک به ۶.۶۲۶ میلیارد ریال می رسد اما جمع هزینه های آن ۱۳.۵۰۱ میلیارد ریال را نشان می دهد. حال سزؤال اینجاست که با توجه به وضعیت فعلی آیا راهی برای کنترل هزینه ها وجود ندارد که به وضعیت فعلی بانک کمک شود؟

سؤال دوم اینکه با توجه به شرایط حاکم بر بانک آیا نباید برای آینده آن تصمیم عاجل گرفت؟ بانک سرمایه نقدینگی زیادی را به سبب اتفاقاتی که در دادگاههای اقتصادی مشاهده کردیم از دست داده و در این شرایط و اوضاع و احوال بعید به نظر می رسد که فرج الله قدمی و یارانش در این بانک قادر به برگرداندن وضعیت موجود باشند.

 

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری ۱۸۴ میلیارد ریالی بیمه میهن در املاک + سند

کاهش ۲۲۰ درصدی درآمدهای عملیاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان + سند

دستگیری شبکه سازمان یافته دلالان و سوداگران دارویی

دستگیری شبکه سازمان یافته دلالان و سوداگران دارویی

عدم انتشار لیست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط در بانک شهر با کدام توجیه؟

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار