سامانه بارشی در کل کشور فعال می‌شود/ بارش برف در ارتفاعات تهران

سرکرده گفت:فردا در بیشتر مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در نواحی سردسیر از جمله ارتفاعات تهران شاهد بارش برف خواهیم بود.

به گزارش رصد روز ، امیرحسین سرکرده کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده، اما در بسیاری از نقاط شاهد بارش باران هستیم گفت: فردا در نقاط غربی، شمال غربی، مرکزی، شمال شرق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

او ادامه داد: شدت بارش‌ها در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و کرمان خواهد بود.

سرکرده با اشاره به اینکه احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدت روان آب در بسیاری از مناطق غربی و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و کرمان وجود دارد افزود: از امروز تا روز دوشنبه با توجه به گسترش این سامانه بارشی در بیشتر مناطق غرب کشور شاهد بارش باران و در نواحی شمالی کشور شاهد بارش برف هم خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در نواحی سردسیر و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز یکشنبه فعالیت این سامانه بارشی تشدید شده و به جز سیستان و بلوچستان جنوب کرمان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

او اظهار کرد: فردا بارش در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال شرق، ارتفاعات استان‌های کرمان و فارس به صورت برف است و در برخی از نقاط استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و کهگیلویه و بویر احمد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

سرکرده توضیح داد: از صبح دوشنبه به تدریج بارش در شمال غرب و غرب قطع شده و عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق خواهد بود. در نواحی مرکزی کشور هم احتمال بارش وجود دارد.

او با بیان اینکه روز سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران رخ خواهد داد و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود گفت: روز چهارشنبه در استان‌های گیلان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و دریای خزر و خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز‌های سه شنبه و چهارشنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت هستیم.

او در خصوص وضعیت آب و هوای استان تهران گفت:  آسمان تهران فردا ابری همراه با مه رقیق و بارش باران پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا شب  احتمال بارش برف در ارتفاعات نیز وجود دارد. بیشترین دمای هوا به  ۷ درجه و کمترین آن به  ۳ درجه می رسد.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار