سرگیجه قیمت‌ها در بازار ارز

دیروز نوسانات متنوعی بر بازار ارز تهران حاکم بود و قیمت دینار عراق و لیر ترکیه تغییری را نسبت به روز گذشته تجربه نکرد. قیمت درهم امارات، اما بالا رفت و ۱۶۲۰۰ تومان نرخ گذاری و معامله شد

به گزارش رصد روز، بازار مسکن ترکیه که همواره از محبوبیت بسیار زیادی در بین ایرانیان برخوردار است؛ بار دیگر دیگر توانسته حجم قابل توجهی از سرمایه مردم کشورمان را به خود جذب کرده و رونق بگیرد. موضوعی که به عقیده برخی تحلیلگران ناشی از تغییر سیاست‌های اقتصادی رجب طیب اردوغان و به ویژه بانک مرکزی ترکیه در جریان افزایش نرخ بهره است. عاملی که باعث شده تا سرمایه‌های پراسترس در ایران به ترکیه هجوم ببرند.

این در حالی است که روند خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان که در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشت؛ در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ معکوس شده و به تدریج به خروج سرمایه از ترکیه منتج شد. طبق گزارش آناتولی، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه در کل میزان فروش مسکن در ماه فوریه دو درصد ثبت شد. بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۹۱ باب در استانبول ثبت شد. استان آنتالیا با ۶۵۹ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد و استان مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

جالب اینجاست که در ماه فوریه به‌ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند. روس‌ها ۳۹۵ باب خانه، ایرانی‌ها ۲۰۰ باب خانه، عراقی‌ها ۱۱۲ باب خانه و اوکراینی‌ها نیز ۱۰۵ باب خانه خریدند. شما هم اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را در قالب خرید خانه دارید؛ بهتر است از آخرین قیمت لیر ترکیه در بازار ارز تهران آگاه شوید.
امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار ارز تهران به مانند روز گذشته ۱۸۸۵ تومان معامله شد؛ نرخی که حکایت از ثبات ارزش لیر در مقایسه با روز پیش دارد. همچنین نرخ برابری هر لیر ترکیه با دلار آمریکا در بازار ارز تهران امروز ۳۲.۰۹ است.

قیمت دینار عراق
دینار عراق امروز را در حالی آغاز کرد و به پایان رساند که نسبت به آنچه در معاملات روز گذشته شاهد آن بودیم؛ تغییری را تجربه نکرد و با بازگشت به تنظیمات کارخانه که بر ثبات قیمت متمرکز است، ۴۵ تومان خرید و فروش شد. این در حالیست که ارزش دینار عراق روز گذشته با افت یک تومانی همراه شده بود. امروز قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی معامله گران در بازار ارز تهران افزایش ۱۲۰ تومانی را تجربه کرد و ۱۶۲۰۰ تومان نرخ گذاری و معامله شد.

ریال عمان
بازار ارز تهران در حالی بیست و هفتمین روز از آخرین ماه سال را به شب رساند که قیمت ریال عمان عقبگرد نامحسوسی نسبت به روز گذشته داشت. هر ریال عمان که روز گذشته در جریان معاملات ۱۵۶,۶۲۰ تومان ارزش گذاری شده بود؛ امروز ۱۵۶۵۶۰ تومان قیمت خورد تا ۶۰ تومان ارزان شود. امروز نرخ برابری هر ریال عمان با دلار آمریکا در بازار ارز تهران هم ۲.۶ بود.

قیمت منات آذربایجان امروز
امروز منات؛ واحد پول رسمی همسایه شمالی ایران، جمهوری آذربایجان نسبت به روز گذشته رشد را تجربه کرد. قیمت هر منات با صعود ۳۰۰ تومانی که در مقایسه با روز پیش داشت، ۳۵۳۳۰ تومان نرخ گذاری شد.

آخرین قیمت درام ارمنستان
کم نوسان‌ترین ارز بازار تهران هم در پایان معاملات امروز بر روند همیشگی خود پافشاری کرد و با ثباتی که داشت و بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۱۵۱ تومان ارزش گذاری و معامله شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط