سقف بودجه برای سال آینده اعلام شد

با توجه به افزایش نرخ ارز از زمان ارائه لایحه بودجه تاکنون، مجلس امروز اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش سقف بودجه ندارد و با همان میزانی که اعلام شده است تصویب خواهد شد. به گزارش رصد روز،رئیس مجلس شورای اسلامی امروز درباره سقف بودجه ۱۴۰...

با توجه به افزایش نرخ ارز از زمان ارائه لایحه بودجه تاکنون، مجلس امروز اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش سقف بودجه ندارد و با همان میزانی که اعلام شده است تصویب خواهد شد.

به گزارش رصد روز،رئیس مجلس شورای اسلامی امروز درباره سقف بودجه ۱۴۰۲ اظهار نظر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری با تاکید بر اینکه سقف بودجه را نباید افزایش دهیم و این موضوعی روشن و قطعی است، گفت: دولت مکلف است در هر مقطعی اصلاحیه یا متمم بودجه به مجلس ارائه دهد؛ اصلاحیه لایحه بودجه برای کسری بودجه و متمم بودجه برای افزایش درآمد است.

مجتبی رضاخواه در جلسه نوبت دوم امروز مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در تذکری اظهار کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز، از زمانیکه دولت لایحه را ارائه کرده تا امروز نرخ ارز تغییر کرده اما هنوز در این باره در مجلس تصمیم گیری نشده است. با توجه به تغییراتی که در بودجه انجام شده، درآمدهای دولت نیز تغییر کرده است. با توجه به اینکه دولت نرخ ارز را ۲۳ هزار تومان تعیین کرده و الان بر اساس مصوبه مجلس ارز بازار دو درصد زیر نرخ متوسط فروخته شود، تفاوت ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی در درآمدهای دولت ایجاد شده است.

این نماینده مجلس گفت: از طرفی دیگر در جلسه‌ای غیر علنی برای تصمیم‌گیری درباره کاهش نرخ ارز و تدابیر دولت در این زمینه صحبت کردیم. مردم انتظار دارند که کاهش قیمت ارز را ببینند؛ از طرفی افزایش نرخ ارز باعث افزایش درآمدهای دولت می‌شود و این شائبه وجود دارد که دولت خودش علاقه مند به افزایش قیمت ارز است.

رضاخواه تاکید کرد: ما می‌گوییم دشمن در حال طراحی افزایش قیمت ارز است، چرا هزینه آن را مردم باید بدهند؟ اگر افزایش قیمت ارز باعث افزایش درآمد دولت می‌شود، چرا مردم باید هزینه آن را بدهند؛ اگر قرار است افزایش نرخ ارز باعث افزایش هزینه معیشت مردم شود، درخواست دارم تا در قسمت هزینه‌ای بودجه برای تامین کالاهای اساسی تصمیم‌گیری شود تا این شائبه به وجود نیاید که دولت به دنبال افزایش نرخ ارز است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مجتبی رضاخواه با تاکید بر اینکه سقف بودجه را نباید افزایش دهیم و این موضوعی روشن و قطعی است، گفت: در قانون بودجه، اصلاحات بودجه پیش بینی شده است؛ پس از تصویب بودجه اگر برای دولت درآمدی بیش از درآمد در قانون بود، دولت مکلف است در هر مقطعی اصلاحیه یا متمم بودجه به مجلس ارائه دهد؛ اصلاحیه بودجه برای کسری بودجه و متمم بودجه برای افزایش درآمد است. فعلاً هر آنچه تصویب می‌کنیم در سقف لایحه بودجه فعلی است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار