سقوط بیت کوین به زیر ۱۶ هزار دلار

بیت کوین همزمان که تحت تاثیر پیامدهای سقوط FTX و شرایط نابسامان اقتصاد کلان قرار دارد، ممکن است به واسطه کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو نیز به زیر ۱۶ هزار دلار سقوط کند. به گزارش رصد روز، علیرغم سقوط قیمت بیت کوین که در طول دو سال گذشته ...

بیت کوین همزمان که تحت تاثیر پیامدهای سقوط FTX و شرایط نابسامان اقتصاد کلان قرار دارد، ممکن است به واسطه کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو نیز به زیر ۱۶ هزار دلار سقوط کند.

به گزارش رصد روز، علیرغم سقوط قیمت بیت کوین که در طول دو سال گذشته بی سابقه بوده است، گاو‌های بازار توانسته اند با هر زحمتی که شده، قیمت را تا حدودی تثبیت کنند. با این حال و در شرایطی که نشانه‌هایی از بهبود کوتاه مدت مشاهده می‌شود، بیت کوین همچنان با تهدیدهای اساسی و خطر اصلاحات بیشتر بازار مواجه است. در واقع پس از ورشکستگی FTX، هنوز قیمت بیت کوین بهبود نیافته است.

 

در همین رابطه یکی از تحلیل‌گران کیتکو نیوز معتقد است: در چنین بازاری خرس‌ها هنوز یک مزیت فنی نسبت به گاوها دارند. بنابراین گاوهای بازار باید بیشتر تلاش کنند تا قیمت از این میزانی که هست پایین‌تر نیاید. در واقع علیرغم کشاکش‌هایی که اکنون میان خرس‌ها و گاوها وجود دارد، ناظران معتقدند که در هفته جاری، حرکت جانبی قیمت ها اندکی به نفع گاو بوده و آنها باید قدرت خود را جهت صعود قیمت از کف بازار نشان دهند.

 

طبق بررسی‌های صورت گرفته قیمت بیت کوین در به طور میانگین و در اوایل هفته ۱۶۴۸۱ دلار معامله شد که در طول ۲۴ ساعت قبل از آن یک درصد رشد داشته است. این در حالی است که بیت کوین اکنون حدود ۷۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

از سوی دیگر تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد که احساسات نزولی در بازار غالب است به طوریکه کارشناسان میانگین متحرک برای فروش را قوی در نظر گرفته اند.

 

در همین راستا مایکل ون د پوپ، کارشناس معاملات ارزهای دیجیتال، در توییتی در دو روز قبل خاطرنشان کرد که بیت کوین در حال حاضر بین سطوح است. وی همچنین تاکید می‌کند که بیت کوین به صورت بالقوه توان شکست مقاومت ۱۸ هزار دلاری را دارد. در واقع اگر بیت کوین بتواند مقاومت ۱۶۸۰۰ تا ۱۷۰۰۰ هزار دلاری را بشکند، مسیرش برای ۱۸۴۰۰ دلار همراه خواهد شد.

 

با این حال و با توجه به اینکه اکنون بازار به دنبال پایین‌ترین قیمت ممکن بیت کوین است، حرکت اخیر این رمز ارز از روند سال ۲۰۱۵ تبعیت می‌کند که منجر به کاهش بیشتر قیمت شده است. اگر چنین مسیری تکرار شود، بیت کوین همزمان که تحت تاثیر پیامدهای سقوط FTX و شرایط نابسامان اقتصاد کلان قرار دارد، ممکن است قیمت بیت کوین به واسطه کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو به زیر ۱۶ هزار دلار نیز سقوط کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار