سهامداران سهام عدالت هر چه سریعتر برای احراز هویت اقدام کنند

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهامداران در صورت تعجیل در احراز هویت در سامانه سجام قطعاً در فرآیند کاری پیشتر خواهند بود.

به گزارش رصد روز ، علیرضا ماهیار معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سهامدارانی که می‌خواهند در مجامع الکترونیک حضور یابند و یا سود دریافت نمایند می‌بایست شماره شبای خود را در سامانه سجام به ثبت برسانند و داخل بازار سرمایه یک بار احراز هویت شده باشند.

وی افزود: در زمان حاضر برخی از نهادهای مالی و کارگزاری‌ها به‌صورت رایگان اقدام به ثبت‌نام و احراز هویت سهامداران سهام عدالت نمودند.

علیرضا ماهیار از ثبت‌نام ۱۷۴ هزار نفر از روز پنج‌شنبه تاکنون خبر داد و ابراز کرد: ۶۰ درصد افراد از طریق سامانه الکترونیکی و غیرحضوری مبادرت به ثبت‌نام نمودند که مجموع ثبت‌نام‌کنندگان به ۲۳ میلیون نفر رسیده است.

وی در خصوص ازدحام افراد در فرآیند ثبت‌نام نیز اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و شبکه‌های رسانه ملی مبنی بر ورود سهامداران سهام عدالت به‌روش غیرمستقیم به باشگاه بزرگ بازار سرمایه، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سجام برای احراز هویت به ۷ برابر رسید.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: این افراد با دریافت کد بورسی فعال، از طریق درگاههای مختلف به آخرین اطلاعات و وضعیت سهام خود دسترسی خواهند داشت.

وی از انتخاب اعضای هیئت مدیره در شرکت‌های بورسی و سرمایه گذاری خبر داد و گفت: بسیاری از سهامداران ضمن ثبت‌نام در سامانه سجام تمایل دارند به‌عنوان کاندیدای هیئت مدیره شرکت نمایند وبه همین منظور برای تأیید صلاحیت از طریق شرکت بورس و اوراق بهادار نیز اقدام نموده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا اوایل بهمن ماه تعداد زیادی از هموطنان ما به این جامعه بزرگ ملحق شوند.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط

آخرین اخبار