سود ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی بانک سرمایه از محل سرمایه گذاری ها

به گزارش اختصاصی رصد روز، ایجاد ارزش افزوده مهمترین رکن بقای شرکتها در کسب و کارست. مهارت سودآوری در شرایط بد بازار از شناخت درست نیازمندی ها و رصد بازار خبر می دهد هرچند که در کشورمان طی دوسال گذشته وضعیت مناسبی بر بازار سرمایه حاکم نبود...

به گزارش اختصاصی رصد روز، ایجاد ارزش افزوده مهمترین رکن بقای شرکتها در کسب و کارست. مهارت سودآوری در شرایط بد بازار از شناخت درست نیازمندی ها و رصد بازار خبر می دهد هرچند که در کشورمان طی دوسال گذشته وضعیت مناسبی بر بازار سرمایه حاکم نبود اما  در عین حال نباید از تحلیل بازار غافل شد.

بهره وری برخی گروههای معاملاتی مانند فلزات، بیمه ها و صنایع نفتی و پتروشیمی حکایت از آن دارد که چنانچه نگاه درستی برای سرمایه گذاری وجود داشته باشد در اوضاع و احوال بد بازار نیز می توان به کسب سود امیدوار بود.

ایجاد پرتفوی مناسب سرمایه گذاری برای بنگاههای خصوصی خصوصاً بانکها با توجه به اهمیت و حساسیت سرمایه ای که در اختیار دارند از نکات مهمی است که می تواند نتایج و تبعات متفاوتی با توجه به عملکرد نهایی آن به همراه داشته باشد از این جهت اخاذ بهترین روش سرمایه گذاری برای بانکها از جمله قوانین نانوشته ایست که باید به آن بیش از حد پایبند بود حتی اگر ساز و کار مدیریت بازار به شیوه ای دستوری باشد.

بررسیها نشان میدهد که بانک سرمایه در سال گذشته از محل سرمایه گذاری های خود بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال سود کسب کرده که با توجه به شرایط حاکم بر بازار می توان از آن به عنوان یک نمایش قابل قبول یاد کرد.

این بانک ۷۵ درصد از سود کسب شده سرمایه گذاری های خود را از محل سود شرکتها می بیند و ۲۵ درصد آن نیز مربوط به فروش سهام شرکتهاست.

تنوع  سبد سرمایه گذاری های بانک سرمایه در سال قبل مؤید این موضوع است که بیشترین دقت لازم در ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران با سرمایه گذاری در بازار سهام و شرکتهای خصوصی انجام گرفته و در این میان اسامی شرکتهایی دیده می شود که عملکرد خوبی را در سال بد بازار از خود به نمایش گذاشته اند.

بانک سرمایه در سال ۹۹ نیز موفق به خلق سود بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی از محل سرمایه گذاری ها شده بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار