سورپرایز جدید سایپا برای متقاضیان خودرو

شرکت خودروسازی سایپا با حضور محمدعلی تیموری، مدیرعامل این شرکت و رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت در مراسمی از موتور جدید ME16 و خط تولید جدید سایپا رونمایی کرد. فارغ از رونمایی موتور جدید، سایپا از سه خودروی جدید خود نیز رونمایی کرد. شاهین پلاس،...

شرکت خودروسازی سایپا با حضور محمدعلی تیموری، مدیرعامل این شرکت و رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت در مراسمی از موتور جدید ME16 و خط تولید جدید سایپا رونمایی کرد. فارغ از رونمایی موتور جدید، سایپا از سه خودروی جدید خود نیز رونمایی کرد. شاهین پلاس، شاهین و P90 از محصولات جدیدی بودند که امروز به نمایش درآمدند.

به گزارش رصد روز، البته باید به این نکته اشاره کرد که محصول جدید P90 با گیربکس دستی یا همان ساندروی ایرانی را شرکت پارس خودرو به بازار عرضه می‌کند و هنوز برای این خودرو نامی تعیین نشده است. البته طبق اعلام وزیر صمت و مدیرعامل سایپا، این خودرو با نام کادیلا وارد بازار روسیه خواهد شد.

در حاشیه مراسم رونمایی تیموری در رابطه با زمان عرضه این خودرو به بازار گفت: P90 در دی ماه سال جاری برای نخستین‌بار عرضه می‌شود

قیمت احتمالی P90

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در رابطه با قیمت نسخه جایگزین L90 در ایران گفت: قیمت دقیق خودروی P90 هنوز مشخص نشده است. اما هنگام عرضه آن به بازار حدود نصف قیمت بازار آزاد ساندرو خواهد بود.

در این میان، این مساله مطرح می‌شود که ساندرو در بازار آزاد ایران با چه قیمتی خرید و فروش می‌شود؟

آگهی‌های خرید و فروش خودرو در فضای مجازی قیمت‌های متفاوتی را برای ساندرو در نظر گرفته‌اند. اما مدل صفر این خودرو در بازار آزاد با توجه به قیمت‌های اعلامی دیوار، بین یک میلیارد و۲۶۰ میلیون تا یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.

حال باید به این نکته اشاره کرد که قیمت ساندرو در بازار تا زمان ورود جایگزین آن، یعنی P90 به احتمال زیاد با افزایش همراه خواهد شد و ارزش این خودرو از یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان نیز فراتر می‌رود.

با فرض ثابت‌ماندن قیمت‌ها تا پایان دی‌ماه سال جاری، احتمالاً نسخه ایرانی ساندرو با قیمتی حدود ۶۳۰ میلیون تا ۶۸۵ میلیون تومان به بازار عرضه شود.

البته پیش از این، مدیرعامل سایپا در نشست خبری خود اعلام کرد: گروه خودروسازی سایپا سعی می‌کند محصولات خود را امسال با استانداردهای ۸۵گانه تولید کند، در نتیجه قیمت تمام‌شده خودروها افزایش می‌یابد.

اظهارنظر تیموری مبنی بر افزایش هزینه‌های تولید این احتمال را پیش می‌کشد که محصولات پارس خودرو و سایپا نیز در ادامه سال با افزایش قیمت مجدد مواجه شوند و ساندروی ایرانی نیز با قیمتی بیش  از ۶۸۰ میلیون تومان به دست خریداران برسد.

 اعمال قیمت های جدید برای متقاضیان خرید خودرو سایپا

اکنون خودروساز بابت ثبت نام در طرح یکپارچه از خریدار خودرو، پولی دریافت نکرده است و از آنجا که قیمت‌های جدید خودرو نیز اعلام شده است همه متقاضیان خرید خودرو از طریق طرح یکپارچه خودرو را با قیمت‌های جدید شورای رقابت، خریداری می‌کنند.

اکنون خودروساز بابت ثبت نام در طرح یکپارچه از خریدار خودرو، پولی دریافت نکرده است و از آنجا که قیمت‌های جدید خودرو نیز اعلام شده است همه متقاضیان خرید خودرو از طریق طرح یکپارچه خودرو را با قیمت‌های جدید شورای رقابت، خریداری می‌کنند.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت گفت: پول بلوکه‌ متقاضی «پیش‌پرداخت» محسوب نمی‌شود.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومانی که متقاضیان خرید خودرو در «طرح یکپارچه عرضه خودرو» در حساب شخصی خودشان به نام سازمان حمایت بلوکه کرده‌اند، در واقع پیش پرداخت محسوب نمی‌شود که بگوییم مشمول تورم می شود یا نمی‌شود.‌

وی افزود: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومانی که متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه در حساب شخصی خودشان برای خرید خودرو بلوکه کرده‌اند، اعتباری برای خرید خودرو محسوب می‌شود و اصلا به حساب خودروساز واریز نشده است که به عنوان پیش پرداخت خرید خودرو قلمداد شود، ضمن اینکه پول ها هنوز در حساب متقاضیان خرید خودرو قرار دارد و چه بسا خریداران از بانک‌ها بابت این مبلغ سود نیز دریافت می‌کنند.

توکلی گفت: زمانی که نوبت‌دهی خرید خودرو طرح یکپارچه عرضه خودرو اعلام شد آنگاه خودروساز می تواند برای قرارداد فراخوان دهد و اعلام کند که برای خرید خودرو، متقاضی چه مبلغی را باید به عنوان پیش پرداخت به حساب خودروساز واریز کند‌.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت خاطرنشان کرد: بنابراین تاکنون خودروساز بابت ثبت نام در طرح یکپارچه از خریدار خودرو، پولی دریافت نکرده است و از آنجا که قیمت‌های جدید خودرو نیز اعلام شده است همه متقاضیان خرید خودرو از طریق طرح یکپارچه  خودرو را با قیمت‌های جدید شورای رقابت، خریداری می‌کنند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط