ما را به خیر تو حاجت نیست شر مرسان

سونامی هدر رفت سرمایه در بانک سرمایه / چه سرنوشتی در انتظار سهامداران بانک سرمایه است؟

اوضاع در بانک سرمایه آنقدری رو به وخامت گذاشته که بیش از هر زمان دیگری به نظر می رسد انحلال آن می تواند از زیان بیشتر جلوگیری کند چرا که در غیر این صورت چیزی از سرمایه سهامداران باقی نخواهد ماند.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک سرمایه که به تازگی موافقت بانک مرکزی برای افزایش سرمایه از ۴۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۰۴.۰۰۰ میلیارد را به دست آورده در شرایط فوق اوراژانسی به سر می برد و و بدون شک تاوان این سوءمدیریت را سهامداران خرد با سرمایه هایشان پرداخت می کنند.

 

سرمایه بی سرمایه برای سهامداران

زیان انباشته تمام نشدنی این بانک در کنار سایر ارکان رو به افول مالی آن و کفایت سرمایه منفی ۲۸۵ درصدی بانک عملاً هیچ جای دفاعی از عملکرد مدیریتی باقی نمی گذارد اما در این گزارش بنا نداریم تا به تحلیل وضعیت اضطراری این موارد بپردازیم.

مهمترین نکته در شرایط فعلی بانک سرمایه آینده سهامدارانیست که با هزاران امید و آرزو به خرید سهام این بانک اقدام کردند و آنچه که از داده های رسمی قابل ارزیابیست آینده مبهم میلیاردها ریال سرمایه ایست که نمی توان نسبت به آن خوشبین بود.

بانک سرمایه که در آخرین وضعیت مالی خود از تحقق ۱۱.۴۱۳ ریال زیان خالص هر سهم خبر داده بود در جدیدترین بررسی ها مشخص می کند که نه تنها این وضعیت ترمیم نشده بلکه تلاشی هم در جهت بهبود آن صورت نگرفته و این مسئله بدون شک به وخامت اوضاع در این بانک دامن می زند.

براساس این گزارش زیان هر سهم بانک سرمایه در دومین روز ازهفته سوم فرودین ماه و در فاصله ۴ ماه از انتشار آخرین صورتهای مالی ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده و زیان هر سهم بانک به ۱۶.۱۸۶ ریال رسیده که هرگز پیام مناسبی برای سهامداران ندارد.

با چنین رویکردی باید از مدعیان اصلاح در این بانک بورسی پرسید که برنامه مشخصشان برای کمک به سهامداران چه خواهد بود و پاسخ هزاران سهامداری که در حال از دست دادن سرمایه هایشان هستند را چه کسی خواهد داد؟

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

سعید

پاسخ دادن

۲۱ فروردین ۱۴۰۳


ادغام تنها راه نجات پرسنل میباشد

آخرین اخبار