سی‌ان‌اس: پاپ در تصمیم سفر به عراق جدی است

«خورخه ماریو برگولیو» ملقب به پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک جهان، از عزم و جدیت خود برای سفر به عراق علی‌رغم تمام دشواری‌ها خبر داد.

به گزارش رصد روز، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پاپ فرانسیس شامگاه دوشنبه گفت حتی اگر مسیحیان عراقی نیز نتوانند به دلیل محدودیت‌های بهداشتی مرتبط با همه‌گیری «کووید۱۹» با او در این سفر دیدار کنند، اما ماه آینده به عراق سفر خواهد کرد.

وی در مصاحبه با «سرویس خبری کاتولیک» (سی‌اِن‌اِس) گفت: «من کشیش افرادی هستم که در حال زجر کشیدن می‌باشند. مهم است که آنها (مسیحیان عراق) ببینند که پاپ در کشورشان حضور دارد».

بر اساس گزارش سی‌ان‌اس، پاپ فرانسیس ۸۴ ساله مصمم است حتی با وجود موج جدید ابتلا به ویروس کرونا، در تاریخ پنجم مارس (۱۵ اسفند) به عراق سفر کند.

به نوشته رویترز، «لویس روفائیل اول ساکو» پیشوای کلیسای کاتولیک کلدانیان عراق هفته گذشته گفته بود که پاپ در سفر به این کشور، قصد دارد با آیت‌الله العظمی «علی سیستانی» مرجعیت عالی‌قدر شیعیان عراق دیدار کند.

به گفته این مقام واتیکان، دیدار رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت‌الله سیستانی یک «دیدار خصوصی» است و آنها در این دیدار درباره «یک نوع از چارچوب برای محکوم کردن همه کسانی که به حق حیات و زندگی حمله می‌کنند»، صحبت خواهند کرد.

کلیسای کاتولیک هفدهم آذرماه اعلام کرده بود، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان بین ۵ تا ۸ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) به عراق سفر می‌کند.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار