پایان معاملات بورس امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ و افت ۲۲ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱.۷درصد و شاخص هم‌وزن در پایان معاملات امروز ۱.۹درصد افت کردند.

به گزارش رصد روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱.۷درصد و شاخص هم‌وزن در پایان معاملات امروز ۱.۹درصد افت کردند.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۲۲هزار و ۴۴۷واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۱هزار واحدی قرارگرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱.۹درصد افت کرد.

آخرین قیمت ۳۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۰۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

Image 2-min

حقیقی‌ها امروز هزار و ۴۱۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «فملی»، «فولاد»، «شتران»، «وتجارت»، «شپنا»، «خودرو» و «شبندر» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «تجلی»، «توسن»، «کرمان»، «آریا»، «کزغال»، «فجهان» و«فرابورس» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و۸۵۰میلیارد تومان رسید.

Image 1-min

معامله گران امروز بیش از ۶.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۸۲۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته ۱.۷ درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۸ درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۱.۸ درصد عقب نشست، شاخص بازار اول بورس ۲.۲ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۱.۱ درصد افت کرد.

امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، ملی مس و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با کاهش ۲۴۷ واحد به رقم ۱۷ هزار و ۳۷۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران ۹۶۲ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه ۳۱۳ هزار میلیارد تومان شد و معامله گران امروز بیش از ۳.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۸۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۶۵۴۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به بیش از ۱۰.۳ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر مثبت در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، صبا تامین و فرابورس ایران بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

 این روزها به دلایل فراوانی نظیر کاهش قیمت ارز‌ بازار سرمایه با چشم انداز مثبتی همراه نیست و سرمایه‌گذاران حقیقی به آینده بازار امید چندانی ندارند، در نتیجه شاخص کل رو به کاهش است و هنوز اعتماد رفته به بازار به دست نیامده است به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و سرمایه‌‌گذاران باید با تحلیل وارد بازار شوند‌.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار