شراکت چین با سوئیفت برای تقویت جهانی یوان

بانک مرکزی چین قرارداد شراکتی با سازمان پرداخت‌های بین‌المللی، سوئیفت، امضا کرد تا استفاده جهانی یوآن را تقویت کرده و راه را برای ایجاد یوان دیجیتال هموار کند.

به گزارش رصد روز، به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین قرارداد شراکتی با سازمان پرداخت‌های بین‌المللی، سوئیفت، امضا کرد تا استفاده جهانی یوان را تقویت کرده و راه را برای ایجاد یوآن دیجیتال هموار کند.

سیستم ملی اطلاعات عمومی شرکت‌های مالی چین اعلام کرد: در این ارتباط شرکت جدیدی تحت عنوان خدمات اطلاعاتی درگاه مالی (فاینانس گیت‌وی اینفورمیشن سرویس) در ۱۶ ژانویه در پکن ثبت شده و ۱۰ میلیارد یورو (۱۲ میلیون دلار) به عنوان سرمایه این شرکت اعلام شده است.

سهام‌دار اصلی این شرکت سوئیفت خواهد بود و ۵۵ درصد سهام را در اختیار خواهد داشت در حالی که مرکز تراکنش‌های مالی ملی چین، که زیرمجموعه بانک مرکزی این کشور است ۳۴ درصد سهام را در اختیار خواهد داشت.

سوئیفت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بیش از ۳۰ سال است که در سیستم مالی چین مشارکت داریم و مانند همه کشورهایی که در آنها فعالیت می‌کنیم برای هماهنگی با سیستم‌های قانون‌گذاری مالی اقدامات و اصلاحات لازم را انجام می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این شراکت یک ارتقای جدید برای هماهنگی با سیستم مالی چین و تقویت خدمات ما برای مشتریانمان در این کشور است.

شراکت با سوئیفت به دنبال افزایش نگرانی پکن از اینکه آمریکا دسترسی این کشور به سوئیفت را قطع کند، انجام می‌شود. از سوی دیگر در داخل چین هم دولت خواستار کاهش وابستگی به دلار و تقویت یوآن در تراکنش‌های مالی است. بنابراین با وجود تلاش‌های پکن برای به وجود آوردن یک سیستم جایگزین برای سوئیفت از این شراکت به عنوان یک استراتژی برای تقویت جهانی‌سازی یوآن استفاده کرده است.

 

 

 

 

مهر

مطالب مرتبط