شرط جدید دولت برای پیش فروش خودرو

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این که خودرو‌هایی که بیش از دو ماه در پارکینگ خودروسازان ماندگاری دارند باید قبل از تحویل به مشتری مجدداً بازرسی کیفی شوند گفت: هرگونه پیش فروش جدید خودروسازان منوط به اخذ تاییدیه از این سازمان شد.

به گزارش رصد روز، رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این که خودرو‌هایی که بیش از دو ماه در پارکینگ خودروسازان ماندگاری دارند باید قبل از تحویل به مشتری مجدداً بازرسی کیفی شوند گفت: هرگونه پیش فروش جدید خودروسازان منوط به اخذ تاییدیه از این سازمان شد.

 مهدی اسلام‌پناه گفت: ۱۰ روز پیش وعده دادیم که کیفیت خودرو‌های داخلی را تغییر دهیم، بر همین اساس ۱۵ تکلیف قانونی جدید تعریف شد که هر کدام در بحث‌هایی نظیر عملکرد، ایمنی و کیفیت خودرو‌های داخلی مؤثر هستند و این تکالیف به امضای خودرو سازان و مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید.

وی گفت: خودرو سازان مکلف شدند که هر خودرویی که بیش از دو ماه در انبار‌ها و یا پارکینگ‌ها ماندگاری داشته باشد مجدد مورد بازرسی قرار دهند و تمام قطعات لاستیکی، پلیمری، شن زدگی، فرو رفتگی و یا آسیب‌های عوامل طبیعی قبل از تحویل به مصرف‌کننده ترمیم شوند.

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: خودرو سازان مکلف شدند جهت اخذ تأییدیه‌های تطابق و نوع گواهی‌ها بلافاصله سازمان ملی استاندارد را در جریان تغییرات قرار دهند و مسئولیت این کار به عهده شخص مدیرعامل گروه خودرو سازی است.

اسلام پناه گفت: از دیگر بند‌های این تکالیف جدید بحث حصول اطمینان از استمرار نظام کیفیت بود که الزامات آن به عهده خودروسازان است و خودروسازان باید در قبال مصرف‌کننده پاسخگو باشند به طوری که مصرف‌کننده می‌تواند طلبکار تعهدات نظام کیفیت خودرو باشد.

وی افزود: بعد از این باید کیفیت مواد اولیه مصرفی، مواد حدواسط و محصولات نهایی مطابق با نظام استاندارد باشد و کنترل فرآیند توسط خودروسازان انجام شود به طوری که تمام مسئولیت‌های کیفری و حقوقی تخطی از آن به عهده خودرو سازان است.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به پیش فروش خودرو‌ها گفت: خودروسازان مکلف شدند قبل از هر نوع پیش فروش در خصوص کیفیت و مجوز انطباق تولید تأییدیه‌های لازم را از سازمان ملی استاندارد اخذ کنند و چنانچه قبل از اخذ مجوز تبلیغاتی برای پیش فروش انجام دهند حتماً پیش فروش آن‌ها تعلیق خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط