شرط عجیب وام بازنشستگان همه را شگفت زده کرد

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از طریق سامانه متمرکز از پنجشنبه آغاز شد. به گزارش رصد روز، روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، سامانه متمرکز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان ساز...

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از طریق سامانه متمرکز از پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش رصد روز، روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، سامانه متمرکز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که هر یک از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کنند، از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن لغایت ۳۰ بهمن، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار گرفت.

طبق گفته سازمان تامین اجتماعی تنها بازنشستگانی می‌توانند نسبت به دریافت این وام درخواست دهند که سن آن‌ها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال است، دارای حداقل دو فرزند تحت‌تکفل هستند، طی دو سال گذشته از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند، امکان اخذ کسر اقساط معوق براساس شرایط حقوقی و دارای حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی هستند.

در این میان دو بند حداقل سن ۵۰ تا ۷۸ سال و دو فرزند تحت تکفل است که شبهه برانگیخته‌است، مطابق با قانون هریک از فرزندان تا سنی خاص تحت تکفل پدر و مادر خود هستند و والدین مسئولیت نگهداری از فرزندان را برعهده دارند. بر اساس آنچه در قانون آمده فرزندان دختر تاپیش از ازدواج و به شرط این که شاغل نباشند تحت تکفل والدین خود هستند. همچینن فرزندان پسر تا۲۲ سالگی به شرط عدم اشتغال به کارمی‌توانند از مزایای دفترچه درمانی برخوردار شوند.

با توجه به آنچه گفت به طور قطع بازنشستگانی که در این بازه سنی هستند دارای فرزندان پسری هستند که سن آن‌ها بیش از ۲۲ سال است و همچنین فرزندان دختر آن‌ها به احتمال زیاد یا شاغل هستند و یا ازدواج کرده و از تحت تکفل پدر خارج شده‌اند و تنها درصد خیلی کمی از بازنشستگان در این بازه سنی دو فرزند تحت تکفل خود دارند.

بندهای سخت برای اخذ وام ۱۲ میلیون تومانی در حالی وضع می‌شود که به گفته دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران، در چند ماه سپری شده از سال جدید، وضعیت اقتصادی و معیشتی بازنشستگان کارگری ۵۰ درصد سقوط کرده است که یک بحران جدی‌ست و باید به صورت عاجل به آن رسیدگی شود.

به گفته علی اکبر عیوضی مردم بیش از هر چیز از وضعیت اقتصادی ناراحت و ناراضی هستند؛ اقتصاد خانواده‌ها به سختی می‌گذرد؛ خصوصاً برای حقوق‌بگیران که در این وضعیت به سختی زندگی می‌کنند؛ بازنشستگان در شرایط به مراتب سخت‌تری هستند و رنج‌ها را بیشتر احساس می‌کنند.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار