شرکت حفاری شمال با هیئت مدیره ای عجیب + اسناد

بررسی اعضای هیئت مدیره این شرکت نشان می دهد که با توجه به حوزه فعالیت آن یعنی حفاری چاه های نفت و گاز مدارک دانشگاهی اعضای هیئت مدیره آن نیاز به بررسی دارد و به عبارتی دیگر برخی از اعضای هیئت مدیره دارای مدرک مرتبط با جایگاه شغلی خود نیست...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، ورود به صنعت نفت کشور با توجه به جایگاه ویژه این صنعت در حوزه اقتصاد همیشه از جذابیت های ویژه ای برخوردار بوده. صنعت نفت کشور در سالهای اخیر اگرچه با مشکل سوءمدیریت روبرو بوده اما همچنان تکیه گاه اقتصاد کشور است و هرسال که صحبت از بودجه بدون نفت می شود در عمل این اتفاق نمی افتد و می بینیم آلترناتیوی برای آن وجود ندارد. زنگنه وزیر نفت اعتقاد دارد که مهمترین چالش صنعت ۱۰۴ ساله کشور کمبود سرمایه گذار و ضعف فناوری است.

 

در کنار این اظهار نظر بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که مشکل بهره داری از میادین مشترک که سهم کشور آنطور که باید در نظر گرفته نمی شود از مهمترین چالش های چندسال اخیر صنعت نفت کشور است. برخی دیگر بر این باورند که مدیران رانتی که با لابی گری سر از شرکت های نفتی در می آورند عمده ترین ضعف را در صنعتی رقم می زنند که حرف اول را در اقتصاد کشور می زند. سوءمدیریت یا اعمال سلیقه از دیگر ضعفهائیست که در این حوزه با آن روبرو هستیم اما من حیث مجموع در هر حوزه ای که تخصص نادیده گرفته شود شاهد خلق گره های زیادی هستیم.

 

شرکت حفاری شمال به شرکتی پیشرو در در حوزه صنعت حفاری چاه‌های نفت و گاز بر اساس چشم‌انداز تدوین شده. شرکت حفاری شمال در سال ۷۷ به موجب مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از شرکت‌های بالادستی صنعت نفت به ثبت رسید. شرکتی که در حال حاضر مسعود عیدی را به عنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره خود دارد. بررسی اعضای هیئت مدیره این شرکت نشان می دهد که با توجه به حوزه فعالیت آن یعنی حفاری چاه های نفت و گاز مدارک دانشگاهی اعضای هیئت مدیره آن نیاز به بررسی دارد و به عبارتی دیگر برخی از اعضای هیئت مدیره دارای مدرک مرتبط با جایگاه شغلی خود نیستند.

 

 

مسعود عیدی مدیرعامل و نائب رئیس شرکت حفاری شمال داراری دکترای مدیریت کسب و کار است. مرتضی شهبازی نیا دیگر عضو هیئت مدیره شرکت حفاری شمال دارای مدرک دکترای حقوق خصوصی می باشد. اما نکته ای که درباره که احمد خاوری رئیس هیئت مدیره این شرکت وجود دارد حضور او در جایگاه ریاست کمیته حسابرسی است.

 

 

احمد خاوری دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک باشد که با وجود این موضوع در بین اعضای کمیته حسابرسی و در قد و قامت ریاست این کمته حضور دارد که خود محل بحث خواهد بود.

 

 

در همین مرور کوتاه از تنها یک شرکت نفتی مسائلی روشن شد که می تواند در سایر شرکتهای نفتی و مدیران ارشد در این حوزه وجود داشته باشد آیا برای اقتصاد کشورمان که وابسته بی چون و چرا به صنعت نفت است این مسائل نخواهند توانست در طولانی مدت اثرات زیانبار خود را نشان دهند؟

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار