شرکت نفت ایرانول بیشتر تسهیلات گرفت و کم فروخت + اسناد

تسهیلات بانکی شرکت نفت ایرانول در پایان 9 ماهه 99 به 7 هزار و 513 میلیارد ریال رسید که نسبت به پایان سال 98 رشد 73 درصدی را نشان می دهد. این در حالیست که نسبت بدهی به دارایی این شرکت نیز در همین بازه زمانی معادل 60 درصد است. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شرکت نفت ایرانول در شرایطی وضعیت نرمالی را در صورتهای مالی ۹ ماهه سال ۹۹ نشان می دهد که رمزگشایی از برخی مسائل این این شرکت نفتی می تواند روی دیگری از ماجرا را به مان نشان دهد.

طبق گزارش تفسیری مدیریتی این شرکت مانده بدهی تسهیلات بانکی ایرانول در پایان ۹ ماهه ۹۹ به ۷ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به پایان سال ۹۸ رشد ۷۳ درصدی را نشان می دهد. این در حالیست که نسبت بدهی به دارایی این شرکت نیز در همین بازه زمانی معادل ۶۰ درصد است.

 

 

اما نگاهی به آمار فروش این شرکت نشان می دهد که ایرانولی ها در بخش فروش داخلی تنها ۱۱ درصد و در فروش صادراتی نیز ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی ۹ ماهه ۹۸ افزایش فروش داشتند. این در حالیست که افزایش ۷۳ درصدی تسهیلات بانکی برای ایرانول این انتظار را ایجاد می کرد که حداقل در بازار داخلی نقش پر رنگ تری داشته باشد. از طرف دیگر این پرسش مطرح می شود که شاید این شرکت نفتی طی این بازه زمانی با توجه به مصارف ارزی و ریالی طی دوره اقدام به تولید محصولات دیگری کرده است که پاسخ این سؤال نیز منفی است و انواع روانکار ، پارافین وکس و ضد یخ محصولاتی هستند که به مانند سنوات گذشته ایرانول تولید می کند.

 

 

اما سؤال اینجاست که افزایش ۷۳ درصدی مانده تسهیلات بانکی تا اینجای کار نسبت به پایان سال ۹۸ چه کاربردی برای ایرانولی ها داشته وقتی در آمار خیلی تغییر محسوسی را مشاهده نمی کنیم؟

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار