شرکت های آمریکا متهم اصلی کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

وزیر انرژی امارات گفت: شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل با عرضه نفت بیشتر، قیمت طلای سیاه را در بازارهای جهانی کاهش می دهند.

به گزارش رصد روز، به نقل از ماینینگ ویکلی، براساس اعلام وزیر انرژی امارات متحده عربی، شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل و دیگر شرکت‌های نفتی آمریکا در تلاشند تا با عرضه نفت بیشتر، قیمت طلای سیاه را در بازارهای جهانی کاهش دهند.

براساس این گزارش، قیمت نفت طی دو ماه گذشته با وجود پیشرفت‌هایی در توسعه واکسن کرونا افزایش یافته است. قیمت نفت هفته گذشته هم با کاهش عرضه برخی کشورهای عضو اوپک، دوباره افزایش یافت.

در این میان برخی کشورها عضو اوپک از افزایش تولید شرکت های نفتی آمریکا معترض هستند، سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت:‌«در حالی که تقاضای نفت در بازار همچنان شکننده است، عاقلانه نیست که ماشه را بچکانیم و در دوره بهبود بازار نفت، به یکباره تولید را افزایش دهیم و نباید سیل نفت به بازار روانه کنیم.»

براساس این گزارش، کشورهای صادرکننده نفت و شرکای آنها نظیر روسیه که اخیرا به اوپک پلاس موسوم شدند، توافق کرده‌اند که تولید نفت خود را ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این اقدام در کنار بهبود تقاضا در کشورهایی نظیر چین و هند به افزایش قیمت نفت منجر شده است.

قیمت نفت برنت با رشد ۱۱ درصد در سال جاری به ۵۷.۳۰ دلار در هر بشکه رسید که البته این رقم هنوز ۱۰ درصد پائین‌تر از قیمت قبل از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان است و کمتر از قیمتی است که اکثر کشورهای صادرکننده برای تعادل بودجه خود به آن نیاز دارند.

شرکت‌های شیل در ژانویه روزانه ۸.۱ میلیون بشکه نفت تولید کردند.

در یک نشست مجازی که در هفته گذشته اعضای اوپک پلاس داشتند توافق کردند که عرضه نفت خود را در ماه‌های فوریه و مارس بدون تغییر نگه دارند.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط