صنعتگران برای انجام امور خود نباید معطل شوند

به گزارش رصد روز، رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به بررسی مسائل حوزه صنعت، گفت: هرچه از ظرفیت مردم و بخش خصوصی بیشتر استفاده شود، کارها بهتر پیش می‌رود. عزت اله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز (دوش...

به گزارش رصد روز، رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به بررسی مسائل حوزه صنعت، گفت: هرچه از ظرفیت مردم و بخش خصوصی بیشتر استفاده شود، کارها بهتر پیش می‌رود.

عزت اله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز (دوشنبه دوم مرداد ماه) کمیسیون متبوعش به حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی و معاون وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر پردیس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست مسائل مربوط به صنعت پیگیری شد، ادامه داد: در جلسه امروز وزیر صمت به تشریح نیازمندی‌های حوزه صنعت پرداخت و رئیس بانک مرکزی نیز توضیحات لازم در این زمینه را ارئه کرد.

وی اضافه کرد: از زمانیکه آقای فرزین مسئولیت بانک مرکزی را پذیرفته ثبات خوبی ایجاد شده و این روند ادامه دارد، امیدواریم دولت در این زمینه موفق باشد؛ مجلس و کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز آمادگی دارد به دولت برای ایجاد ثبات بیشتر و رفع هرچه سریعتر نیازهای حوزه صنعت و معدن کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هرچه ما از ظرفیت مردم و بخش خصوصی بیشتر استفاده شود، کارها بهتر پیش می‌رود؛ در بخش خصوصی، شرکت‌هایی وجود دارد که می‌توانند در راستای روان‌سازی امور و رفع مشکلات پیش‌روی، کمک کنند که در جلسه امروز به بانک مرکزی و وزارت صمت توصیه شد از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود.

اکبری تالارپشتی تصریح کرد: در حوزه اجرایی از وزیر صمت درخواست شد تا امور تسهیل شود و مردم، بخش خصوصی و صنعتگران برای انجام امور خود معطل نشوند و کار آن‌ها معطل برخی کارشناسان نشود، کارشناسان وزارتخانه‌ها و مسئولان حق ندارد، کار مردم را به فردا بیندازد که وزرا باید به این مسئله توجه کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره واردات خودرو، گفت: این قانون ۱.۵ سال قبل در مجلس تصویب شد و ما منتظر اجرای آن از سوی دولت هستیم، در شرایطی که دولت گزارش می‌دهد که در عرضه و تقاضا ناترازی وجود دارد این خلا باید با واردات رفع شود، بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر واردات مدیریت شده از سوی دولت انجام شود، رقابت در این حوزه بیشتر و کیفیت ارتقا داده می‌شود و رضایت مردم را جلب خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط