صورتهای مالی جدید فولاد مبارکه اصفهان برای موسوی لارگانی خوانده شود

برای روشن تر شدن ماجرا به بررسی صورتهای مالی جدید مالی فولاد مبارکه  اصفهان می پردازیم و برای شفافیت بیشتر ماجرا نیز دستاورد کل مجموعه فولاد کشور را را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار می دهیم.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، یکی از موارد مهمی که در طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان به چشم می خورد کاهش میزان تولید در سال جهش تولید و در نتیجه کاهش بهره وری است. هرچند که موضع مجریان این گزاره در سال جاری مغرضانه و نشان از عدم آگاهی و اشراف روی بخش تولید دارد اما برای روشن تر شدن ماجرا به بررسی صورتهای مالی جدید مالی فولاد مبارکه اصفهان می پردازیم و برای شفافیت بیشتر ماجرا نیز دستاورد کل مجموعه فولاد کشور را را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار می دهیم.

 

در نه ماهه سال جاری در سه دسته از محصولات گندله ، آهن اسفنجی و شمش فولادی (تختال ) ، فولاد مبارکه اصفهان در مجموع موفق به تولید ۱۸.۳۹۶.۷۴۲ تن محصول شد که با همه محدودیتهای موجود در سال جاری مانند مسائل شکل گرفته در وزارت صمت و شیوع ویروس کرونا تنها ۱۷ درصد با مجموع آمار سال ۹۸ فاصله دارد که البته برای پر کردن این فاصله تا پایان سال همچنان زمان باقیست. لازم به ذکر است در همین شرایط در گندله شاهد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم. مجموع تولیدات فولاد مبارکه در گندله در نه ماهه سال گذشته ۵.۰۸۴.۲۰۵ تن بود که در سال جاری این میزان با افزایش ۵۱۳.۴۷۱ تنی به ۵.۵۹۷.۶۷۶ تن رسید.

 

مجموع تولیدات کشور در این محصولات در نه ماهه سال جاری ۷۵.۰۴۷.۰۵۰ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱ درصدی مشاهده می شود. اما نسبت به مجموع سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی را ثبت کرده است.

 

 

در ادامه صورتهای مالی جدید فولاد  مبارکه اصفهان در بخش تولید موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند خصوصا برای موسوی لارگانی طراح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه جالب توجه باشد و شاید کمی دغدغه ایشان در خصوص افت تولید در این واحدی تولیدی مرتفع گردد.

 

تختال فولاد مبارکه و سبا با رشد ۴۸۶ هزار تنی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶.۴۶۶.۱۹۰ تن رسید. در کلاف سرد نیز شاهد رشد ۱۱.۳۰۲ تنی هستیم. کلاف گالوانیزه نیز با کمی افزایش به ۱۴۷.۱۵۵ تن رسید.

 

این در حالیست که سود خالص فولاد مبارکه اصفهان نسبت به نه ماهه سال جاری ۹۱ درصد افزایش را نشان می دهد و نسبت به پایان سال ۹۸ نیز شاهد روند رو به رشد هستیم. نتایج این بررسی نشان می دهد که فولادیها در مجموع روند بسیار قابل قبولی را پشت سر گذاشتند و در این بین جدا از شرایط بین المللی باید بخشی از انرژی خود را صرف پاسخ به منتقدان می کردند هرچند که انتشار صورتهای مالی جدید فولاد مبارکه اصفهان به تنهایی پاسخ خوبی به منتقدانش بود.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط