طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در زمان درست و با ادبیات درست مطرح نشد

در طول سال موضوع تحقیق و تفحص از بسیاری از سازمانها و شرکتها مطرح می شود که شاید حتی این اخبار به گوش کسی نرسد اما اینکه  چنین موضوعی در شرایط حساس کنونی بزرگنمایی شود و هربار با ادبیاتی که اصلا به صلاح تولید کشور نیست در مورد آن در رسانه...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه که توسط ناصر موسوی لارگانی مطرح شد حالا دیگر به محلی برای شانتاژهای رسانه ای تبدیل شده و رصد فضای مجازی به خوبی نشان می دهد که حامیان این طرح تنها به دنبال واکاوی حقیقت نیستند بلکه عملاً با برخی از تسویه حسابهای شخصی روبرو هستیم. همه اینها در حالیست که حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه از طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه استقبال کرده که این موضوع می تواند به خوبی روشنگر بسیاری از مسائلی که در مورد آنها صحبت می شود باشد. کارخانه ای که بیش از ۱۳ هزار نیرو را در خود جای داده است با هجمه هایی روبروست که برای روشن شدنشان نه تنها در زمین منتقدان بازی نکرد بلکه با دستاورد جدیدی که برای کشور داشت با تلاش پاسخ بسیاری از منتقدان را داد. اما واقعیت اینجاست که سیاه نمایی های موجود افکار عمومی را به شدت درگیر کرده و طبیعتاً در شرایط تحریم ضربه هایی را به بخش تولیدی کشور فرود آورد در این باره سید غنی نظری دبیر کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار رصد روز بیان کرد:

فولاد مبارکه هم مانند سایر بخشهای تولیدیست که با توجه به اهمیت جایگاه این کارخانه در زنجیره محصولات فلزی موضوع تحقیق و تفحص از آن امری عادی است اما نوع برخورد با این مسئله جالب نبود. در طول سال موضوع تحقیق و تفحص از بسیاری از سازمانها و شرکتها مطرح می شود که شاید حتی این اخبار به گوش کسی نرسد اما اینکه  چنین موضوعی در شرایط حساس کنونی بزرگنمایی شود و هربار با ادبیاتی که اصلا به صلاح تولید کشور نیست در مورد آن در رسانه ها صحبت کنیم و یا جلوی آن را نگیریم کار صحیحی نیست.

دبیر کمیسیون اقتصادی بیان کرد: ما اعتقاد داریم که بسیاری از صنایع ما با توجه به اتفاقاتی در چندسال گذشته برای اقتصاد کشور به وجود آمده چابکی لازم را از دست داده اند که منشأ این موضوع کاملا مشخص است. درباره محصولات فولادی هم وضعیت به همین گونه خواهد بود اخبار بورس کالا جالب نیست که البته دوستان اگرچه دیر اما متوجه شدند که اصلاحاتی در آن نیاز است.

سید غنی نظری گفت: ما در شرایط  حساسی به سر می بریم پس نباید دشمن شاد کن باشیم. ممکن است که در بخشی از کار تولید و کارخانجات بزرگ اشکالاتی باشد اما اولا بهتر بود که این مسئله به شکل دیگری بیان می شد و دوما باید بپذیریم که موضوع طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در زمان درست و با ادبیات درست مطرح نشد.

 

بیشتر بخوانید:

حامیان طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه چه نیتی دارند؟

بررسی چند موضوع درباره موسوی لارگانی و پاسخ به ادعاهایش علیه فولاد مبارکه + اسناد

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار